قزوین؛

یک میلیون و 200 هزار سیم کارت در سطح قزوین وجود دارد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در سال 57، 8 هزار و 420 تلفن ثابت داشتیم و در حال حاضر 427 هزار و 334 تلفن ثابت در سطح استان قزوین داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛یوسف رضایی‌نیک ادامه داد: در حال حاضر 540 هزار پورت منصوبه در استان قزوین داریم و در این شاخص ضریب نفوذ ما در استان قزوین 35 درصد است که این شاخص در سال 57، 1.1 دهم درصد بوده است.

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین تصریح کرد: برای ارتباطات سیار که امروز رو به رشد بوده نسل‌های جدیدی راه‌اندازی شده است، در مجموع حدود 700 هزار همراه اول، 400 هزار ایرانسل و 160 هزار رایتل داریم.

رضایی‌نیک یادآور شد: در مجموع یک میلیون و 200 هزار سیم کارت در سطح استان قزوین وجود دارد که تقریباً در دسترس همه مردم این استان بوده و با تکنولوژی جدید این خود نیز افزایش پیدا می‌کند، چرا که سرویس‌های خوبی در این بستر ارائه می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: ضریب نفوذ همراه اول استان قزوین از ضریب نفوذ کشور بالاتر بوده و رایتل نیز جدیداً وارد بازار شده که ضریب نفوذ آن، 1.28 درصد است.

نماینده وزیر و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین مطرح کرد: پهنای باندی دسترسی این استان در شروع دولت تدبیر و امید 29 گیگ بیت بر ثانیه بود که در حال حاضر این آمار، 120 گیگابیت بر ثانیه بوده که چهار برابر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در روستا و مناطق کمتر توسعه یافته بستر مهیا نبوده که از پهنای باند استفاده کنند و به همین دلیل وزارت ارتباطات در راستای کاهش شکاف دیجیتالی و محرومیت‌زدایی یکی از پروژه‌هایی که داشت، بحث توسعه ارتباطات فناوری و اطلاعات در نقاط محروم بود که 18 هزار روستا را در سال جاری در برنامه خود داشت که از این تعداد 380 روستا مختص به استان قزوین بود.

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین مطرح کرد: از 842 روستا در استان قزوین، 204 روستا در این استان اینترنت پرسرعت دارند و 380 روستا نیز امیدواریم تا پایان سال جاری و حداکثر تا اردیبهشت سال 95 راه‌اندازی شود که تجهیزات آن نصب شده و با بهره‌برداری از تجهیزات آن، 88 درصد روستاهای بالای 30 خانوار اینترنت پرسرعت با تکنولوژی و ایفای خواهند داشت.

رضایی‌نیک از ایجاد مرکز داده استان قزوین خبر داد و به پیشرفت 70 درصدی آن اشاره کرد و گفت: امید است این مرکز تا اردیبهشت سال 95 افتتاح شود که سرور اختصاصی، ارائه انواع خدمات و سرویس‌های متنوع از طریق این دیتاسنتر امکان‌پذیر است.

انتهاي پيام/س
 
برچسب ها: سیم کارت ، قزوین ، شاخص ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.