قزوین ؛

اقتصاد مقاومتی به روحیه جهادی و انقلابی نیاز دارد

استاندار قزوین گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز به روحیه جهادی و انقلابی دارد و با محافظه کاری نمی توان در مدیریت جامعه موفق عمل کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛فریدون همتی اظهار کرد: این مهم یعنی ارتقای مقاومت و تاب آوری اقتصاد ملی که قدرت نگاه داری کشور در شرایط سخت را داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این رویکرد باید با قطع نگاه از تهران و با استفاده از منابع استانی به صورت مستقل هم بتوانیم نیازهای داخلی را تامین کرده و صادرات هم داشته باشیم.

به گفته استاندار قزوین، نباید ما به انتظار دستگاه های ملی بنشینم بلکه باید کار خود را به شکل مستقل پیش برده و بدانیم در صورت موفقیت از سوی دستگاه های کشوری تجلیل خواهیم شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: هر یک از دستگاه اجرایی در این رابطه سند استراتژیک خود را با رویکرد اقتصاد مقاومتی به گونه ای تنظیم کند که این سند قابل انعطاف بوده و در نهایت با جمع آوری این اسناد، آنها را مورد سنجش و بررسی قرار دهیم.
همتی یادآور شد: هر دستگاه اجرایی در رابطه با اقتصاد مقاومتی اقدام به تشکیل کارگروه درونی و اتاق فکر کرده و استانداری نیز به همراه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان ناظر، عهده دار رفع مشکلات در این زمینه باشند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای موفق خواهد بود که از مدیران کارآمد بهره ببرد و در غیر این صورت محکوم به شکست خواهد بود، ادامه داد: هر مدیری خوب عمل کند مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد و اگر مدیری در خود توانایی اداره یک سازمان را نمی بیند بهتر است استعفا دهد.

استاندار قزوین به مدیران دستگاه ها توصیه کرد: روحیه محافظه کاری را کنار بگذارید و با روحیه جهادی و انقلابی به سوی مدیریت جامعه پیش بروید چون اقتصاد مقاومتی نیاز به ریسک پذیری و روحیه بالا و جهادی دارد.

همتی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده کرده و از منابع داخلی، خارجی و خصوصی حداکثر بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اصل مهم بهره وری در اقتصاد ما دو تا 3.5 درصد محقق شده اما برای رسیدن به مرز هشت درصدی باید راهکارهای آن را به طور جدی مورد پیگیری قرار داد.

استاندار قزوین به مدیریت موفق در امر اقتصاد مقاومتی اشاره و یادآور شد: نظام مدیریتی در اقتصاد مقاومتی باید متحول شود و مدیرانی متناسب با شرایط اقتصاد فعلی بر سر کار بیایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.