قزوین ؛

جذب سرمایه گذار در استان قزوین نیازمند آموزش و بسترسازی مناسب است

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: آموزش نیروها و بستر سازی برای تامین تجهیزات و نرم افزار لازم و کاهش بوروکراسی بهترین راهکار جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛ محمدعلی قاسمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که درمهمانسرای استانداری تشکیل شد اظهارداشت:برای اینکه کارها باشتاب بیشتری اجرا شود نیازمند بازنگری در کارها هستیم تا در یک اجماع کلی طرح هایی که می تواند عملیاتی شود در دستور کار و اولویت اجرا قرار گیرد.

وی افزود: برنامه های اقصتاد مقاومتی باید قابل پایش و کمی باشد و با انعطاف پذیری بتواند در شرایط مختلف و در مقاطع زمانی در صورت نیاز تغییر کرده و با ظرفیت های استانی قابلیت اجرا پیدا کند.

دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین بیان کرد: در برخورد با سرمایه گذاران خارجی گاهی اوقات اصول اولیه را نیز رعایت نمی کنیم و در گفتگو و مذاکره مشکل داریم که این نقیصه باید برطرف شود.

قاسمی گفت: وقتی تصمیم می گیریم بخشی از طرح های خود را به بخش خصوصی واگذار کنیم و از سرمایه های داخلی و خارجی استفاده کنیم باید همه شرایط فراهم باشد و هم نیروی انسانی آموزش لازم را ببینید و هم سیستم و تجهیزات و نرم افزار لازم تهیه شود که در حال حاضر به نظر می رسد بستر لازم مهیا نیست.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی دولت با منابع محدود مالی روبروست و چاره ای جز جذب سرمایه گذار نداریم اما در این حوزه نیز کمبود نقدینگی از موانع است لذا باید همه مدیران در یک هماهنگی جدی از سرمایه گذاران توانمندی که با علاقه وارد استان می شوند استقبال کنند تا این گروه پشیمان نشوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهارداشت: متاسفانه برخی سرمایه گذارانی که ابراز تمایل برای حضرو در استان کرده اند در پیچ و خم های اداری افتاده ا ند و شاهد پشیمانی برخی هستیم که این موضوع باید با سرعت و دقت مورد توجه قرار گیرد و همه با عزم جدی برای رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی گام برداریم.

وی اضافه کرد: با استاندارد سازی تولید و توجه به صادرات و بازاریابی در کشورهای هدف می توانیم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم و کاری ماندگار انجام دهیم.

قاسمی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین در حال حاضر فشار زیادی را متحمل شده اما تلاش می کند با مجموعه کارشناسان متخصص خود مشاوره های تخصصی و کاربردی را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه کند تا شاهد جذب بخش خصوصی برای اجرای طرح های مهم تولیدی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی در استان باشیم.

در ادامه آهنگریان نماینده بخش خصوصی گفت: با راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی استان قزوین درکربلا و اقدامات موثر برای بازاریابی درکشور روسیه گام موثری برای صادرات کالاهای استان برداشته شده است که این کار باید تداوم یابد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی برای توسعه صادرات و تسهیل در جذب سرمایه گذاری و معرفی توانمندی های استان آمادگی کامل دارد و در خدمت دستگاههای اجرایی است.

علی پر زحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم اظهارداشت: باید کارهای انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی کمی و اولویت بندی شود تابتوانیم باسرعت بیشتری مسائل را جلو ببریم.

وی افزود: در حوزه خوشه های صنعتی کارهای خوبی شده و اتحادیه پوشاک هم طرح هایی برای اجرای ارائه کرده و در حوزه شیرینی سنتی و باقلوای قزوین هم در گذشته کارهایی صورت گرفت که باید به نتیجه برسد و نیمه تمام رها نشود.

در ادامه این جلسه مدیران دستگاههای اجرایی دیدگاههای خود را برای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.