در نشست خبری «دلبری» مطرح شد؛

اشکذری: فکر می‌کنم کار متفاوتی را ارائه دادیم/ قاضیانی:بازی در این فیلم برایم بسیار سخت بود

نشست خبری فیلم «دلبری» در کاخ جشنواره با حضور اکثر عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری فیلم «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری و تهیه‌کننده سید محمود رضوی در کاخ جشنواره با حضور بازیگران فیلم یعنی هنگامه قاضیانی، عباس غزالی، مهدی عطاران، محمدرضا شیرخان‌لو، مهسا هاشمی و فرید سعادتمند (موسیقی)،‌ منوچهر اکبرلو منتقد و علیرضا غفاری رئیس جلسه برگزار شد.
 
در ابتدا سید جلال اشکذری گفت: ایده «دلبری» از فیلم کوتاه آمد و پروسه نگارش آن حدود یک سال و نیم طول کشید. فیلم به علت اینکه فضای خاصی دارد و قصد من رفتن به سمت ایده نو بود بسیار سخت پیش رفت چنان که بعد از نگارش 70 درصد از آن ترسیدم آن را به فیلم تبدیل کنم و در نهایت همین 70 درصد را به سید محمود رضوی دادم و او بعد از خواندن استقبال کرد و 30 درصد انتهایی نوشته شد و فیلم وارد مرحله تولید رسید.
 
وی افزود: من می‌توانستم شخصیت میثم (جانباز) را نشان دهم اما این را بر عهده خود مخاطب گذاشتم. تک تک پلک زدن او هر کدام معنی و مفهوم خاص خودش را داشت و شخصیت و کارهای او را رقم می‌زد. اگر مخاطب با شخصیت طوبی همسر میثم همذات‌پنداری کند به خودی خودی شخصیت میثم را در فکر و ذهنش می‌سازد. در کل فکر می‌کنم ما کار متفاوت و جدید را ارائه دادیم.
 
سید محمود رضوی تهیه کننده خاطرنشان کرد: فیلم‌نامه «دلبری» از همان ابتدا برای من جذاب بود. ما با کاری متفاوت روبرو بودیم و موضوع آن در سینمای ایران کمتر به چشم می‌خورد. تمام این عوامل باعث شد در ساخت فیلم «دلبری» همکاری کنم.
 
وی افزود: به ظاهر اگر به فیلم «دلبری» نگاه کنید غیر از کارگردانی بخش بازیگری بسیار مشکل بود تمام حس و حالی که قاضیانی به من داد با نهایت صداقت بیان کرد و امیدوارم مخاطبم با آن ارتباط تنگاتنگی برقرار کند.
 
هنگامه قاضیانی بیان کرد: از تهیه کننده فیلم هم به جهت پشتیبانی و حمایت همه جانبه و هم این که در یک نشست خبری از بازیگر اصلی خود قدردانی می‌کند، تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: «دلبری» برای من بسیار سخت بود چون تک‌گویی فراوانی داشت. خوشبختانه در محیطی محترم با رعایت واقعی شئونات اسلامی به نتایج خوبی رسیدیم چنانچه با تمامی پلان‌ها و سکانس‌ها زندگی کردم.
 
وی ادامه داد: از اشکذری‌، عباس غزالی و همه عوامل فیلم که شرایط مساعدی را برای نقش طوبی  فراهم کردند که بتواند روح بزرگ و عاشق خود را ارائه دهد، قدردانی می‌کنم.
 
منوچهر اکبرلو عنوان کرد: «دلبری» از آن فیلم‌هایی است که کارگردان سعی کرده با فضایی بسته کار کند و روی تک‌گویی مانور دهد. این جریان کار او سخت می‌کند چون بسیاری از المان‌ها مانند لوکیشن‌های متعدد رفت و آمدها، عمل و عکس‌العمل بازیگران و ... از فیلم گرفته شود و کار را سخت کند. چنانچه اگر از این نمونه کارها روی صحنه تئاتر برود بیشتر و بهتر جوابگوی خواهد بود.
 
وی افزود: از نکات مثبت فیلم می‌توان به نشان دادن سبک ایرانی واقعی، موسیقی، بازی‌ها، ریسک و حمایت تهیه‌کننده اشاره کرد که در جای خود تحسین‌برانگیز است.
 
عباس غزالی از دیگر بازیگران فیلم اظهار داشت: زمانی که کوچکتر از الان بودم فیلم «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی‌کیا و پرویز پرستویی در این فیلم و بعدها فیلم‌ «روزهای زندگی» با بازی هنگامه قاضیانی و فرخ‌نژاد را دوست داشتم و همیشه دعا می‌کردم چنین فیلم‌هایی در کارنامه هنری من ورود پیدا کند که خوشبختانه فیلم‌نامه «دلبری» به من پیشنهاد شد و توانستم از طریق آن به سهم خودم ادای دینی نسبت به خانواده شهدا و جانبازان داشته باشم.
 
فرید سعادتمند که بخش ساخت موسیقی فیلم «دلبری» را برعهده داشت، عنوان کرد: فیلمنامه شخصیت طوبی روی همکاری من در این فیلم تاثیر فراوانی داشت. موسیقی این فیلم پیانو محور بود و من متناسب با صحنه‌هایی که داشتم و به خاطر کمک کردن به ریتم کار سازهای بادی و کوبه‌ای را به کار اضافه کردم. این حرکت من با ریسک بالا عامدانه انجام شد که امیدوارم به فیلم ضربه نزده باشد.
 
در ادامه مهسا هاشمی، محمدرضا شیرخان‌لو، مهدی عطاران از دیگر بازیگران نوجوان و جوان این فیلم در خصوص همکاری با بازیگران مطرح اعتماد کارگردان و تهیه کننده فیلم ابراز رضایت و خشنودی کردند و «دلبری» را کاری متفاوت و دوست‌داشتنی خواندند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار