در دومین روز جشنواره فیلم فجر؛

علی‌رام نورایی در کاخ جشنواره «جشن تولد» می‌گیرد

برنامه روز دوم آثار سینمایی کاخ جشنواره با نمایش پنج فیلم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با آغاز سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، برنامه  نمایش آثار سینمایی کاخ جشنواره (سالن همایش های برج میلاد) در روز دوم را در این گزارش بخوانید:

ساعت 14 مستند مجتبی - سینما حقیقت
فیلم مستند «مجتبی» ساخته محمدحسن دامن‌زن با موضوع مهاجرت از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

در خلاصه فیلم مستند بلند «مجتبی» چنین آمده است: مجتبی هنرپیشه تئاتر هست که با اجرای نمایش عروسکی در مهدکودک‌ها و جشن‌ها و مهمانی‌ها، زندگی خود را اداره می‌کند، اما همسر و فرزند او درصدد رفتن به خارج از کشور هستند و شاگردش نیز خواهان مدرن‌تر شدن وسایل صوتی و نوری هست. او بین انتخاب نمایش سنتی عروسکی و استفاده از نور و صدا و موسیقی مردد است و از طرف دیگر همسر و فرزندش هم در تدارک مهاجرت هستند و باعث اضطراب و ناراحتی‌اش شده‌اند... .

محمدحسن دامن‌زن پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، ارسطو مداحی‌گیوی تصویربردار، مرتضی مظفری صدابردار، آرش اسحاقی صداگذار و میکس، آرش زاهدی‌اصل تدوینگر، کیوان کیارس آهنگساز و مجتبی کاظمی گوینده گفتار متن از عوامل تولید فیلم مستند ۹۰ دقیقه‌ای «مجتبی» هستند.

ساعت 16 فیلم یک شهروند کاملا معمولی - هنرو تجربه
فیلم سینمایی «یک شهروند کاملا معمولی» سومین ساختهٔ مجید برزگر که در روز دوم جشنواره فجر به نمایش در می‌آید.

«یک شهروند کاملا معمولی» که به تهیه‌کنندگی مشترک مجید مدرسی و سعید آرمند و به نویسندگی مشترک جعفر پناهی و مجید برزگر ساخته شده داستان ِ آقای صفری ۸۳ ساله، کارمندِ بازنشسته اداره‌ پُست را روایت می‌کند. او که در شهرکی قدیمی در تهران زندگی می‌کند پس از مرگ همسرش تنهاست. تنها پسرش که خارج از ایران است تصمیم دارد او را برای دیدار و مداوا به کانادا دعوت کند. مقدمات این سفر، زندگی آرام و معمولی او را کمی به هم می‌‌ریزد..

بازیگران: سورن مناساکانیان، شادی کرم رودی، ناهید حدادی، اردشیر مهرآبادی، محمد باقر صفانور، سعید آبیاری، پاشا جمالی، مرتضی نفری، تقی هاتفی، محمد‌کعبین.
 
 
ساعت  18:30  فیلم «جشن تولد»- بخش نگاه نو
این فیلم که اولین اثر بلند سینمایی عباس لاجوردی است داستان یک خانواده سوری را روایت می کند که شب جشن تولد فرزندشان با حمله تکفیریها به دمشق مصادف می‌شود و این خانواده شیعه به همراه همسایه‌شان که اهل تسنن هستند به محل امنی فرار ‌می‌کنند و با دو ایرانی آشنا می‌شوند که برای زیارت به سوریه آمده‌اند و.... 
 
وی در این فیلم مظلومیت مردم سوریه و جنایت ها و اقدامات گروه تکفیری داعش را به تصویر می‌کشد. 
 
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: عباس لاجوردی، بازیگران: احمد کاوری، علی رام نورایی، نادی خوری، امیه ملس، علی صطوف. 

ساعت 21  فیلم «دلبری»- سودای سیمرغ
دومین ساخته بلند دهقانی اشکذری یک ملودرام اجتماعی درباره زنی به نام «طوبی» است که در شب مراسم عروسی خواهر زاده اش اتفاقاتی برایش رخ می دهد.

این فیلم، دو شخصیت اصلی مرد و زن دارد که بازیگران آن هنگامه قاضیانی و عباس غزالی هستند. همچنین محمد رضا شیر خانلو نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
 
ساعت 22:30  فیلم «آخرین بار کی سحررا دیدی؟»
دهمین فیلم بلند فرزاد موتمن اثر پلیسی- جنایی‌ است که فیلمنامه آن را امیر عربی به‌نگارش در‌آورده است. 

این فیلم داستان دختری به نام سحر است که یک شب تا صبح به خانه بر نمی گردد و مادرش برای پیدا کردنش راهی کلانتری می شود و...

بازیگران این فیلم عبارتند از:فریبرز عرب نیا، سیامک صفری، آتیلا پسیانی، ژاله صامتی، محمدرضا غفاری، بهاران بنی‌احمدی، آناهیتا درگاهی، روشنک گرامی، مجتبی سلمانی، شیوا کریمی، عمار تفتی، شبنم فرشادجو، عليرضا ثانی فر، اميرحسين فتحی، مجتبی سلمانی و  با معرفی آناهیتا درگاهی

در جدول نمایش فیلم ها در روز اول تا روز سوم (14بهمن)جشنواره فیلم فجر، سانس ساعت 24 در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار