اکسپرس: گیتاشناسی راه‌های مهاجرت 1 میلیون آواره به اروپا+ نقشه

سایت اکسپرس در گزارشی به بررسی راه هایی پرداخته که آوارگان برای رسیدن به اروپا از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت «اکسپرس»؛ راه نامه ای که «سازمان جهانی مهاجرت» منتشر کرده پرطرفدارترین راه های سرتاسر اروپا و اینکه چگونه بسیاری از مهاجران خود را به شهرهای بزرگ اروپایی رسانده اند را نشان می دهد. جاده ای که به کالایز می رسد همراه با اردوگاه جنگلی بدنام آن که میزبان 7000 آواره است، جاده ای بلند و پیچ در پیچ است. مهاجران با قایق یا پیاده می آیند تا خود را به انگلستان و آلمان و کشورهای اسکاندیناوی برسانند. 

در 12 ماه گذشته نزدیک به 1067008 مهاجر دست به سفرهای دریایی خطرناکی زده اند. گزارش شده که از ژانویه 2016 نیز 55652 مهاجر دیگر از راه زمین و دریا خود را به اروپا رسانده اند که در میان آنها 374 نفر غرق یا مفقود شده اند. هرچند چندان روشن نیست که چند نفر به کالایز رفته اند، در پایان سال 2014 نزدیک به 117161 پناه جو در انگلستان زندگی می کردند که با 216973 نفر در آلمان و 252264 نفر در فرانسه قابل مقایسه است. 

اکسپرس: گیتاشناسی راه های مهاجرت زمینی و هوایی و دریایی 1 میلیون آواره به اروپا+نقشه

این نقشه که به پنج راه – مدیترانه مرکزی، مدیترانه خاوری، مدیترانه باختری، خاور آفریقا و باختر آفریقا – بخش بندی شده تقاطعی از راه ها را نشان می دهد که پناه جویان از سرتاسر آفریقا و خاورمیانه زیر پا گذاشته اند. 

در باختر آفریقا، آوارگانی که از نیجریه و لیبی می گریزند با قایق به ایتالیا می روند و از ایتالیا و فرانسه گذشته و سپس رهسپار کالایز می شوند. 

راه مدیترانه خاوری میزبان کوچندگانی از پاکستان است که از افغانستان و ایران و ترکیه و سوریه گذشته اند و هزاران آواره دیگر در جاده یونان به آنها می پیوندند. برخی دور می زنند و از روسیه می گذرند تا به اسکاندیناوی برسند. از آنجا، برخی به پناهجویانی از آفریقا می پیوندند و راهی کالایز و آمستردام می شوند. 

سازمان جهانی مهاجرت با پرسش از برخی کوچندگان که در سال 2015 عراق را پشت سر گذاشته و اکنون در کشورهای اروپایی زندگی می کنند دریافت که 93 درصد آنها مرد هستند و 98 درصد هیچ آشنایی با زبان کشور میزبان ندارند. 

آلمان 1.1 میلیون نفر از این پناهجویان را پذیرفته و صدراعظم، آنگلا مرکل، به خاطر سیاست درهای باز خود زیر فشار منتقدان قرار گرفته است. پس از آنکه آوارگان در کلن آلمان به بیش از 130 زن دست درازی کردند تنش در سرتاسر باختر اروپا فراگیر شد. در اردوگاه جنگلی کالایز نیز بارها درگیری پیش آمده؛ چرا که کوچندگان می خواهند بگریزند و خود را به انگلستان برسانند. کارگزاران دولت فرانسه تاکنون 2000 پناهجو را از آنجا بیرون کرده اند؛ چرا که این اردوگاه به جاده کناری خود سرریز شده بود. 

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار