افزایش سوء استفاده‌های جنسی از زنان آواره سوری در لبنان

ناتوانی دولت لبنان از تمدید مجوزهای اقامت آوارگان سوری باعث افزایش سوء استفاده‌های جنسی از زنان آواره سوری در لبنان شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان عفو بین الملل در گزارش جدید خود که قبل از برگزاری نشست جدید کمک کنندگان به سوریه در لندن در چهارم فوریه، منتشر کرد، کوتاهی در کمک رسانی بین المللی و سیاست مقامات لبنانی را عامل ایجاد شرایطی سهل برای سوء استفاده جنسی و دیگر سوء استفاده ها از زنان آواره سوری دانست. 

هیثم ابوصالح در گزارشی به بررسی مهمترین بندهای گزارش عفو بین الملل پرداخت و گفت: مخالفت مقامات لبنانی با تمدید مجوزهای اقامت آوارگان سوری و کمبود کمک های مالی بین المللی، آوارگان را در شرایط بدی قرار داد و باعث شد این افراد در معرض سوء استفاده جنسی افراد بانفوذ و نیز صاحبان کار و مالکان ساختمان ها و حتی نیروهای پلیس قرار گیرند. بیست درصد از خانواده های آواره سوری در لبنان فاقد سرپرست مرد هستند و زنان سرپرستی آنها را بر عهده دارند و در برخی موارد این زنان سرپرست تنها تامین کننده درآمد خانواده هستند زیرا همسران آنها کشته، بازداشت، ربوده یا ناپدید شده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: طرح انسانی سازمان ملل برای حل مشکل آوارگان در لبنان با کمبود مالی روبروست و فقط 57 درصد از نیازهای مالی برای اجرای آن در سال 2015 تامین شده است. 

کمبود شدید منابع مالی، برنامه جهانی غذا را واداشت تا میزان کمک های خود را از 30 دلار برای هر نفر در ماه، به 13 و نیم دلار در ماه برای هر فرد کاهش دهد. این کاهش از اواسط سال 2015 آغاز شد. یک چهارم خانواده های آواره  به عفو بین الملل گفته اند پرداخت کمک به آنها در سال گذشته به کلی متوقف شده است. 

در ادامه گزارش آمده است: 58 درصد آوارگان در منازل اجاره ای زندگی می کنند و 42 درصد نیز در ساختمان های فرسوده و حلبی آبادها و اماکنی که فاقد اصول بهداشتی است زندگی می کنند. 

در گزارش عفو بین الملل آمده است سوء استفاده ها و مزاحمت های جنسی برای آوارگان  به این سبب افزایش می یابد که هیچ مرجعی برای مراجعه به آنجا و درخواست کمک وجود ندارد، زیرا این افراد فاقد مجوز اقامت هستند تا جایی که برخی از نیروهای پلیس نیز برای زنان آواره مزاحمت های جنسی ایجاد کرده و آنها را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
بشار اسد کلاش کلاهش را کج بگذارد بهتر است. ملتش را آواره جهان کرد بخاطر دو روز حکومت بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
خدا لعنت کند هر کسی که سبب نا امنی در سوریه و دیگر بلاد اسلامی شد خصوصاّ آل سعود.
آخرین اخبار