بشار جعفری: مخالفان سوری در مذاکرات جدی نیستند

رئیس هیئت سوریه در نشست ژنو 3 تصریح کرد مخالفان در مذاکرات جدی نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، "بشار جعفری،" رئیس هیئت سوریه در نشست ژنو 3 در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار این هیئت با استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت: ما از دی میستورا خواستیم تا اسامی هیئت هایی را که نماینده مخالفان هستند به ما بدهد. ما همچنین از دی میستورا خواستیم تا لیست کار مذاکرات ژنو برای حل بحران را در اختیار ما بگذارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه هنوز مسائل مهم حل نشده است، گفت: شورای امنیت و دولت سوریه انفجار در زینبیه را محکوم کردند و ما  اکنون از مخالفان سوریه نیز انتظار داریم جنایتی را که تروریست ها در زینبیه انجام دادند، محکوم کنند.

جعفری ضمن اشاره به اینکه مذاکره کنندگان هنوز در مرحله مقدماتی هستند، گفت: طرف مقابل ما هیچ گونه جدیتی ندارد.

وی گفت: ما درباره مشارکت گروه جیش الاسلام و احرار الشام در مذاکرات با دی میستورا صحبت کردیم. ما به مفهوم دعوتنامه‌ای که دی میستورا برای ما فرستاد توجه داریم و به آن پایبند هستیم اما طرف مقابل ما به این مسئله پایبند نیست.

جعفری تصریح کرد: مذاکرات ژنو یک مسئله سوری است و ریاض و هیچ طرف دیگری حق تصمیم‌گیری در این مذاکرات را ندارند.

جعفری تأکید کرد: دی میستورا متعهد شده است که به موضوع مشارکت نمایندگان جیش الاسلام و احرار الشام در نشست ژنو3 رسیدگی کند.

وی همچنین گفت: ما برای مذاکراتی بدون پیش شرط به ژنو آمده ایم و از هیچ کسی نیز پیش شرط را قبول نمی کنیم.

در همین حال منابعی در سازمان ملل اعلام کردند که دی میستورا وعده داده که فردا (چهارشنبه) لیست هیئت مخالفان سوریه را به هیئت دولت این کشور در ژنو تقدیم کند.

همچنین منابع نزدیک به هیئت سوریه اعلام کردند این هیئت در دیدار با دی میستورا سه خواسته را مطرح کرده است: یکی اینکه اسامی تک تک هیئت مخالفان در نشست ژنو مشخص شود. دوم اینکه سرنوشت بقیه مخالفانی را که در ژنو حضور دارند و جزو هیئت اصلی مخالفان نیستند مشخص کنند و سوم اینکه مخالفان بیانیه ای را صادر کرده و در آن به صورت واضح حمله تروریستی اخیر به زینبیه و حملات داعش و النصره را محکوم کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار