ای بی سی: انتخابات مقدماتی و حزبی آمریکا چگونه انجام می‌شود؟

انتخابات نهایی در آمریکا، پس از چند دوره انتخابات مقدماتی و حزبی برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه «ای بی سی» در گزارشی در وبسایت خود نوشت: پنجاه و هشتمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 8 نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار می شود. در این دوره نیز همانند دوره های پیش، انتخابات به شکل مقدماتی و حزبی انجام می‌شود.

دور نخست انتخابات آمریکا به انتخابات مقدماتی و حزبی معروف است که از اول فوریه (12 بهمن) آغاز شده و مهمترین مرحله برای انتخاب رئیس جمهور محسوب می شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر 4 سال یکبار برگزار می شود. اولین راند آن مقدماتی و حزبی است که هر نامزد موفق به پیروزی در آن شود به دور دوم که انتخاب میان‌حزبی است، راه می یابد. این راند به انتخابات عمومی نیز معروف است.

در بسیاری از ایالات، دور مقدماتی انتخابات برگزار می شود. شهروندان می توانند به محل رای گیری بروند و به صورت ناشناس رای دهند. در دوره مقدماتی امکان رای دادن برای هر نامزد وجود دارد؛ در صورتی که در بسیاری از کشورها می توان فقط به یک نامزد در حزب سیاسی خودش رای داد.

برخی از ایالات آمریکا نیز رای گیری دوره مقدماتی را برگزار نمی کنند و مستقیما انتخابات حزبی را که همراه با سخنرانی های عمومی نامزدها است، برگزار می کنند. در این سخنرانی ها که با تعیین مکان و زمان خاص است، نمایندگان سعی می کنند تا با ارائه پیشنهادات و برنامه های خود، بیشتر آراء را به نفع خود به دست آورند. ادامه این مرحله از انتخابات در نهایت با کنار زدن و کم شدن تعداد نامزدها همراه خواهد بود.

انتخابات مقدماتی و حزبی سال 2016 تا چند ماه آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار