حکیمی پور: لزوم حضور شهردار در جلسات بررسی برنامه بودجه

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس قانون شهردار باید در جلسات بررسی برنامه بودجه حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حکیمی ‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و چهارمین شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار داشت: پروژه تعمیر برج آزادی باید تا پایان دی ماه به پایان می‌رسید و با توجه به این که جشن پیروزی انقلاب اسلامی در این مکان برگزار می‌شود، اما شاهد هستیم که هنوز پروژه تعمیرات به پایان نرسیده است.

وی افزود: متاسفانه در پروژه تعمیر برج آزادی دوباره کاری انجام می‌شود که مردم از آن خسته شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نحوه بررسی برنامه بودجه گفت: در رابطه با نحوه بررسی برنامه بودجه در شورای شهر تذکر دارم زیرا اختلاف قانونی در نحوه بررسی وجود دارد.

حکیمی‌پور افزود: براساس قانون بررسی برنامه بودجه نباید بیش از دو ماه در دستور کار شورا قرار بگیرد وقتی بودجه از سوی شهرداری به شورا ارسال می‌شود باید هفته‌ای سه جلسه به بررسی بودجه اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: قانون مسئولیت تنظیم و تفریغ بودجه را به شهردار واگذار کرده و واگذاری این مسئولیت به دیگر دستگاه‌ها برای شهرداری رفع مسئولیت نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: براساس ماده 38 شهرداری‌ها شهردار می‌تواند به منظور بررسی برنامه بودجه درخواست تشکیل جلسه فوق العاده دهد و خود نیز باید در جلسات حضور داشته باشد و در خصوص مسائل مطرح شده توزیع دهد.

حکیمی‌پور گفت: در تمام شهرداری‌های سراسر کشور در زمان بررسی بودجه شهردار وجود دارد و قانون بر روی این موضوع تاکید دارد و با توجه به اینکه شهردار وظیفه تنظیم بودجه را بر عهده دارد در نتیجه اشراف کاملی بر روی آن دارد که حضور در جلسات بررسی بودجه کمک به تصویب سریع بودجه در شورا می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار