شاکری: ساخت مجتمع‌های زیر سطحی در ایستگاه‌ متروی ولیعصر(عج)

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تصویب طرح احداث مراکز زیر سطحی، مجتمع‌هایی در ایستگاه متروی ولیعصر (عج) ساخته خواهد شد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عملیات احداث تجاری سازی ایستگاه متروی میدان ولیعصر (عج) اظهار داشت: در گذشته برای تقاطع میدان ولیعصر(عج) از لحاظ خطوط مترو طرحی محدود در نظر گرفته شده بود، اما با مطالعات ترافیکی انجام شده، در معاونت حمل و نقل و ترافیک تصمیم بر این شد به خیابان‌های اطراف دسترسی زیر سطحی ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی این طرح، مجتمع‌های خدماتی مورد نیاز برای مردم احداث خواهد شد که همگی زیر سطحی هستند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: ایجاد فضاهای زیر سطحی که در برنامه پنج ساله دوم شهرداری بر آن تاکید شده و میدان ولیعصر(عج)نیز یکی از مناطق کاندید به شمار می آید احداث این فضاها باعث می‌شود دسترسی‌های لازم بدون ایجاد تداخل بین عابرین پیاده و ماشین فراهم شود.

شاکری در رابطه با ایجاد تراکم ترافیکی با احداث مجتمع‌های تجاری در ایستگاه‌ متروی ولیعصر(عج) گفت: این واحدهای تجاری برای افراد عبوری از منطقه ایجاد شده و خدماتی به مانند مجتمع‌های در حال حاضر موجود در ایستگاه‌های مترو ارائه می‌دهند و دسترسی مردم را از روی سطح به زیر سطح منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: طرح کلی ایجاد مراکز زیر سطحی به تصویب شورای شهر رسیده است و جزئیات آن را مشاوران و شرکت‌های مجتمع‌ های ایستگاهی و معاونت حمل و نقل ترافیک مشخص می‌کند و در صورتی که مشکلی برای حمل و نقل و ترافیک شهر ایجاد شود، شورا وارد کار شده و طرح را اصلاح می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار