مشهد؛

صادرات 1700 تن گوشت مرغ منجمد از خراسان رضوی

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: ۱۷۰۰ تن گوشت مرغ منجمد از این استان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ابراهیمی افزود: صادرات گوشت مرغ منجمد در 10 ماه گذشته 3802 تن به ارزش بیش از 5 میلیون و 700 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 1736 تن افزایش داشته و بهکشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: صادرات دام زنده شامل گاو و گوساله و گوسفند و بز نیز از ابتدای سال به ترتیب 227 و 162 هزار و 990‌راس بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد به ترتیب 180 راس کاهش و 142 هزار راس افزایش داشته است و عمده ترین مقد های صادرات دام زنده کشورهای افغانستان،عمان و کویت، قطر، ترکمنستان است.

رئیس اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: تمام محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به‌صورت آنلاین ثبت می‌شود و دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

ابراهیمی گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مو ضوع در مورد محموله‌های وارداتی نیز هست و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.