یاسوج؛

صادرات بیش از 4 هزار راس دام به کشورهای حوزه خلیج فارس

بیش از 4 هزار راس دام سبک ازکهگیلویه وبویراحمد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از نیمه دوم سال 94 تاکنون بیش از 4 هزار راس دام سبک شامل بز و گوسفند از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و کویت صادر شده که این تعداد بیش از 24 میلیارد ریال برای دامداران استان سود آوری داشته است.

جعفر طالبیان پور از افزایش 15 درصدی قیمت دام زنده و گوشت قرمز در فصل های پاییز و زمستان خبر داد و افزود: صادرات دام استان به خارج از کشور،کاهش تولید دام در استان در این فصول و افزایش مصرف گوشت در فصل سرما از جمله دلایل افزایش قیمت دام زنده و به تبع آن افزایش قیمت گوشت در استان است.  

وی با بیان اینکه خوراک آماده یا کنسانتره از نظر هضم جیره غذایی و در افزایش کیفیت لاشه گوشت دام تاثیر دارد گفت: با استفاده از کنسانتره آماده و کامل شامل همه نوع مواد معدنی،مواد ویتامینی، انرژی و پروتئین در این مواد غذایی کامل وجود دارد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان میزات تولید کنسانتره در کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج را سالانه بین 250 تا300 هزار تن ذکر کرد و افزود:در صورت فعالیت مجدد کارخانه دام و طیور شهرستان کهگیلویه این کارخانه روزانه سی تن کنسانتره هم برای دام و هم برای مرغ خانگی تولید می کند.

محمدجعفر طالبیان پور از شروع اجرای طرح مرغ سایز در مرغداریهای استان از اول آذرماه گذشته با همکاری کشتارگاههای طیور،مرغداران و تشکلهای طیور خبر داد و گفت:در این طرح باید مرغ کشتار روز با وزن حداقل یک کیلو و 800 گرم و حداکثر تا 2 کیلو و 200 گرم در کشتارگاهها توزیع شود.

وی هدر رفت لاشه،افزایش ضریب تبدیل دان به گوشت، مقرون به صرفه بودن به لحاظ اقتصادی هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده، کاهش هزینه و افزایش کیفت گوشت را از مزایای این طرح برشمرد. 

طالبیان پور افزود: با کنترل دامپزشکی در کشتارگاه های طیور استان مرغهای خارج از سایز به صورت قطعه بندی و مرغهای که دارای وزن یک کیلو هشتصد گرم تا دو کیلو هستند بصورت کشتار روز روانه بازار می شوند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.