مشهد؛

لزوم تدوین برنامه بلندمدت برای افق 1404 در حوزه صادرات خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه بلندمدت برای افق 1404 در حوزه صادرات استان، گفت: باید راهکارهایی برای تسهیل صادرات به کشورهای همسایه و عضو سی آی اس از خراسان رضوی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: راه آهن باید راهکارهای عملیاتی تامین واگن برای صادرات به آسیای میانه را بررسی کرده و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط نیز باید در راستای تسهیل امور گمرکی، کاهش هزینه های حمل و بررسی مسائل بهداشتی و قرنطینه اقدامات لازم را در دستورکار قرار دهند.

وی کاهش وابستگی به واگن های مسقف از طریق استفاده از کانتینر و واگن های مسطح را یکی از راهکارهای توسعه صادرات ریلی دانست و گفت: با تشکیل گروه کاری توسعه حمل و نقل ریلی استان می توان زمینه رفع مشکلات موجود را فراهم کرده و پیشنهادات عملیاتی در خصوص این نوع صادرات را برای درج در برنامه ششم توسعه تدوین کرد.
استاندارخراسان رضوی از آغاز بررسی های تبدیل مناطق اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: مطالعات این مهم در حال انجام است و مذاکراتی با مرکز در این رابطه صورت گرفته است.

برگزاری نشست های تخصصی استانداران و سفرا با هدف جذب سرمایه گذاری، معرفی ظرفیت استان ها به رایزن های اقتصادی سفارت خانه ها، مکاتبه با معاون اول رییس جمهور در راستای افزایش اختیارات ستاد استانی تسهیل، تلاش جدی برای تامین جو، غلات و نهاده های کشاورزی در شش ماهه دوم سال از دیگر مباحث مطروحه استاندار در این جلسه بود.

گفتنی است؛ طبق گزارش ارائه شده در این جلسه میزان صادرات استان در شش ماهه سال جاری از نظر وزنی یک میلیون و 47 هزار تن و از نظر ارزشی 817 میلیون دلار بوده است که با این میزان، خراسان رضوی رتبه پنجم کشور را از نظر ارزش کالاهای صادراتی به خود اختصاص داده است و واردات استان نیز در این بازده زمانی 215 هزار تن و معادل 177 میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.