مشهد؛

استاندار خراسان رضوی: مرزبانی از فرهنگ، تفکر وحدت و انسجام اسلامی رسالت اصلی حوزه های علمیه

استاندار خراسان رضوی گفت: مرزبانی از فرهنگ، تفکر وحدت و انسجام اسلامی از رسالت های اصلی و مهم حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان در اجلاسیه ی سراسری مدیران مدارس علمیه ی خراسان نقش روحانیان و حوزه های علمیه را در تحقق این مهم برجسته و تعیین کننده دانست و تاکید کرد: باید برای نهادینه شدن معارف قرآنی در جامعه، مقابله با انحرافات و خرافه گرائی و همچنین بستر سازی جهت بهره گیری از فناوری های نوین در توسعه فرهنگ دینی تلاش کنیم.

وی افزود: منشا و مبدا پیروزی انقلاب اسلامی، ایمان و وحدت کلمه بود که در شرایط کنونی، دشمن با نفوذ که رهبری معظم انقلاب نیز آن را هشدار داده اند؛ این دو محور را هدف قرار گرفته اند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تلاش مذبوحانه دشمنان القای ناکارآمدی نظام اسلامی، شیعه و اسلام هراسی است که آن را از طریق افراطی گری و دامن زدن به اختلافات داخلی دنبال می کنند.

رشیدیان بر لزوم دوری از قشری گری و افراطی گری، جلوگیری از سوء استفاده افراطیون از تندروی ها، پرهیز از تبلیغات سطحی و تلاش برای اسلام ناب تاکید کرد و افزود: ظرفیت های بسیار خوبی در اندیشه و معارف دینی برای ساختن جامعه ای فرهیخته و متعالی وجود دارد که باید از آن در راستای اعتلای معارف دینی با تکیه بر منابع اصیل و توانمندی های حوزه های علمیه، استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دولت یازدهم در حوزه فرهنگی نیز نیل به جامعه ای قرآنی، اخلاقی و متعالی، دین باور و دین مدار است و در این مسیر برای افزایش همبستگی در حین تکثر فرهنگی، سهیم کردن حوزه فرهنگ و حوزه های علمیه در فرآیند توسعه نظام، کشور و جامعه، اقدامات موثری صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دولت بر پایبندی بر مبانی، اصول و ارزش های اسلامی، رعایت توازن میان هویت های اسلامی و ایرانی و گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی تاکید دارد.

رشیدیان در ادامه حوزه علمیه خراسان را یکی از برترین برکاتی دانست که به دلیل وجود بارگاه منور رضوی شکل گرفته و از دیر باز خاستگاه مفاخر بزرگی در ایران اسلامی و عالم تشیع بوده است.

وی همچنین با اشاره به عالمان بزرگ و وارسته ای همچون آیات عظام مرحوم شیخ مجتبی و هاشم قزوینی، میلانی و میرزا جواد آقای تهرانی، مروارید که علاوه بر زیور علم و دانش، قله های رفیع اخلاق و معنویت را طی نموده بودند ، گفـت: سه شخصیت موثر در نهضت امام راحل (ره)، مرحوم شهید هاشمی نژاد، حضرت آیت الله طبسی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) نیز از حوزه علمیه خراسان می باشند که همواره در ترویج و دفاع از اندیشه های انقلاب اسلامی، پیشرو بوده اند.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: امروز هم انتظار می رود که حوزه علمیه خراسان در حمایت و تامین نیازهای نظام، انقلاب اسلامی، دستگاه ها و نهادهای خدمتگزار، بتواند منشا خدمات موثر و ماندگاری باشد.

 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.