تدوین 27 سند استاندارد ملی در کشور

اینجا هفتمین همایشی است که شهرداری مشهد برای روز ملی کیفیت برگزار می‌کند، همایشی که به ارائه تجارب سیستم مدیریت کیفیت و بهره‌وری در این سازمان نیز می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  همایشی که با استقبال بسیاری از کاركنان شهرداری روبه‌رو شده است و تمام حرفش از ابتدا تا انتها به یک جمله تاکید دارد و آن اینکه کیفیت مهم است.

کیفیتی که اهمیتش زمانی بیشتر آشکار می‌شود که از ارائه خدمات یک مجموعه بزرگ در شهر مشهد همچون شهرداری سخن بگوییم.

کیفیتی که به‌واسطه سروکار داشتن با جمعیت زیاد یک شهر، باید به آن از جنبه‌های متعدد توجه کرد و آن را ارزیابی کرد.

این موضوعات و بررسی کیفیت و تلاش برای بهبود آن، در حوزه مدیریت تشکیلات، بهبود روش‌ها و آموزش شهرداری مشهد می‌باشد که پروژه‌های متعددی را نیز در این رابطه در دست اجرا دارد.

اباذری، یکی از افرادی است که در هفتمین همایش ملی مدیریت کیفیت خدمات شهری در مشهد سخنرانی کرد.

وی که معاون برنامه ریزی و تدوین سازمان استاندارد کشور است، از تدوین بیش از 27 هزار سند استاندار ملی در سطح کشور خبر می دهد و می گوید: بسیاری از این استانداردها در حوزه های خدمات شهری است مثل : شیب بندی، علایم شهری و بخش های متخلف بخصوص بحث پسماندها این استانداردها تدوین شده است.

اباذری ادامه داد: سازمان ملی استاندارد در برنامه ششم توسعه باید در سطح کشور نظام جامع استاندارد را مستقر کند که برای تحقق این مهم نیازمند کمک همه نهادهای اجرایی و مردمی است.

معاون سازمان ملی استاندارد  شهرداری ها را  یک سازمان های فرابخشی عنوان کرد که تقریبا در همه بخش های زندگی از تولد تا مرگ با شهروندان هستند و فرآیندهای خدماتی مختلفی را دارند و از این جهت استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و بهره وری استاندارد سازی در این سازمان ها بسیار تاثیرگذار است.

اباذری عملکرد شهرداری مشهد در بکارگیری بخشی ازاین استانداردها را موفق ارزیابی کرد و گفت: در ارتباط با تدوین استانداردها و تهیه پیش نویس استانداردها شهرداری مشهد پیش قدم بوده و کمک های خوبی را داشته است.

تولیدکنندگان باید به کیفیت محصولات توجه ویژه داشته باشند

شهردار مشهد که سخنران دیگر این همایش بود؛ گفت: اساس خلقت برپایه کیفیت و کمال بنا شده لذا تولیدکنندگان باید به کیفیت محصولات توجه ویژه داشته باشند.

سید صولت مرتضوی افزود: در شهرداری ها باید در دو بخش خدمات و رفتار سازمانی و ساخت سازها کیفیت و استانداردسازی رعایت شود.

وی در ادامه داد با اشاره به راه اندازی نظام پیشنهادها از سال 83 در شهرداری مشهد با 18 کمیته تخصصی گفت: تاکنون 28 هزار و 700 پیشنهاد اخذ و 775 پیشنهاد مصوب شده است.

شهردار مشهد افزود: با ارتقاء بهره وری و کیفیت باید تولید و درآمد ناخالص ملی افزایش یابد تا به تبع آن معضل بیکاری در جامعه مرتفع شود.

ارائه خدمات و کیفیت آن در شهر، از موضوعاتی است که شهروندان سروکار زیادی با آن دارند. شهرداری‌ها، بزرگ‌ترین مجری خدمات شهری هستند و نقش پررنگی در ارائه این خدمات دارند، افزایش کیفیت خدمات، یکی از اهداف اساسی این سازمان به‌شمار می‌رود.

شهرداری مشهد در این راستا کیفیت را به طور تخصصی دنبال می‌کند و با بنیان نهادن مدیریت تشکیلات و بهبود روش‌ها و آموزش در جستجوی کیفیت در خدمات شهری می‌باشد.

هفتمین همایش مدیریت کیفیت شهرداری مشهد با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی برگزار شد و در حاشیه آن دفتر استانداردسازی شهرداری مشهد نیز آغاز بکار کرد.


انتهای پیام/گ

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.