قزوین ؛

قزوین قطب اصلی دامداری صنعتی کشور

مدیرعامل اتحادیه دامداران قزوین گفت: استان قزوین از نظر میزان تولید شیر در جایگاه سوم و از نظر میانگین تولید شیر هر راس دام در جایگاه اول یا دوم کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حسین نعمتی با اشاره به واحدهای بازرگانی، فنی و تولیدی که تشکیل دهنده اتحادیه دامداران است، افزود: کنسانتره و خوراک دام، محصولات واحد تولیدی هستند که از لحاظ حجم و کیفیت از نظر مصرف‌کنندگان و کارشناسان از مطلوبیت بالایی برخوردار است.

وی  ادامه داد: واردات ذرت، جو و اقلام مورد نیاز دامداران، تهیه مواد در داخل کشور و فروش آن‌ها به دامداران و تعاونی‌های سطح استان با شرایطی راحت و قیمتی مناسب در بخش باررگانی انجام می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران قزوین در خصوص بخش فنی توضیح داد: کارهای اصلاح نژادی، ثبت مشخصات و رکوردگیری دام‌ها با فعالیت ۳۱ کارشناس انجام می‌گیرد که این کارشناسان هرماهه با سرکشی به گله‌های دام از آن‌ها نمونه گیری کرده و پس از آنالیز در آزمایشگاه نتایج را در اختیار دامداران قرار می‌دهند.

نعمتی اضافه کرد: دامداران از نتایج آزمایشات در جهت پیش‌گیری و درمان بیماری‌های دام، ارزیابی میزان تولید شیر، نحوه تغذیه و کیفیت جیره دام‌ها استفاده می‌کنند؛ طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح نژاد دام‌های سبک توسط بخش فنی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح ثبت رکورد برای اولین بار در سطح کشور و استان توسط این اتحادیه انجام شده است، گفت: این اتحادیه از ۶۰  پرسنل کارشناس کشاورزی تشکیل شده است که توانسته از نظر کارآفرینی هم به عنوان اتحادیه برتر شناخته شود.
نعمتی  با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۹ هزار تن خرید تضمینی شیر خام از دامداران استان داشته‌اند، خاطرنشان کرد: استان قزوین از نظر میزان تولید شیر در جایگاه سوم و از نظر میانگین تولید شیر هر راس دام در جایگاه اول یا دوم کشور قرار دارد.

نعمتی تاکید کرد: با وجود اینکه استان قزوین از وسعت کمی برخوردار است اما تعداد گاوداری صنعتی زیادی را به خود اختصاص داده که آن را به یکی از قطب‌های اصلی گاوداری صنعتی و تولید شیر در کشور تبدیل کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران کشور یادآوری کرد: همراه با تحصیل، در مزرعه خانوادگی‌شان مشغول به کار بودم و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته علوم دامی و دامپروری به عنوان معاون فنی اتحادیه دامداران و از سال ۸۵ به عنوان مدیرعامل این اتحادیه مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: اکنون هم به عنوان رئیس هیئت مدیره اتحادیه دامداران کشور، نایب رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه بخش کشاورزی استان قزوین و عضو هیئت مدیره شرکت مکسال فعالیت دارم.

مدیرعامل اتحادیه دامداران در خصوص مشکلات اتحادیه عنوان کرد: در سالهای اخیر هیچگونه افزایش قیمت در بخش شیر و گوشت وجود نداشته و کارخانجات لبنی هم تن به این کار نمی‌دهند و از طرفی کمبود نقدینگی از مشکلات صنف دامداران است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: قطب ، دامداری ، صنعتی ، کشور ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.