قزوین ؛

عدم برگزاری جشنوراه های طراحی و نقاشی مهمترین دغدغه هنرمندان قزوینی

مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نبود فضای مستقل برای فعالان هنری و اضافه شدن مراکز دانشگاه علمی و کاربردی به بخش‌های هنری موضوعاتی است که فعالیت هنرمندان ار مختل کرده است.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین ؛محمد اسدی یادآور شد: بودجه کافی برای فعالیت‌های هنری را در اختیار نداریم که همین امر موجب عدم برگزاری بسیاری از فعالیت ها به ویژه تشکیل کارگاه‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های هنری و برنامه‌های پژوهشی شده است.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در سال های گذشته با حمایت های مسئولان استانی، جشنواره دوسالانه نقاشی را برگزار کرده‌ایم که در این راستا چهره‌های برتر و پیشکسوت آن معرفی شدند.

اسدی عنوان کرد: فراگیری رشته هنر تجسمی در بین هنرمندان استان قزوین در دهه گذشته افزایش چشمگیری را به همراه داشته است و این استان در هنر گرافیک، نقاشی و مجسمه سازی ظرفیت‌های مناسبی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در خصوص معرفی بخش‌های هنری هنرهای تجسمی مطرح کرد: نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، تصویرسازی، تذهیب، نگارگری، و مجسمه‌سازی از زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی است.

این مسئول خاطر نشان کرد :  2 هزار نفر هنرمند با فعالیت در 800 رشته هنری در این انجمن عضو هستند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.