امکانات دانشگاه باید در رفع نیازهای جامعه استفاده شود

سرپرست دانشگاه خوارزمی گفت: امکانات دانشگاه و مراکز آموزشی و پژوهشی باید در جهت رفع نیازهای جامعه استفاده شود تا صنعت با جامعه مرتبط شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی در بزرگداشت پژوهش و فن‌آوری و نکوداشت پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی گفت: نقش پژوهشگران در ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه‌ها است. چراکه بخشی از فعالیت‌ها به دانشگاه و بخشی دیگر به صنعت و جامعه بر می‌گردد و تمام امکانات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی باید در رفع نیازهای جامعه استفاده شود.

وی افزود: ارتباط صنعت و جامعه در معاونت پژوهشی تعریف شده که برخی فعالیت‌های دانشگاهی را از طریق تشکلات رسمی نظارت می‌کند. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی در سال‌های گذشته تنظیم و اجرا شده است. ولی با توجه به نیازهای جامعه باید تفاهم‌نامه‌های جدیدی با دستگاه‌های اجرایی منعقد شود که این برنامه هم به نفع صنعت و هم به نفع جامعه است.

سبحان‌اللهی تصریح کرد: اگر صنعت با جامعه همسو شود، هم فعالیت‌ها جهت پیدا می‌کند و هم دانشگاه‌ها از جوانب علمی ارتقاء پیدا می‌کند که برای توسعه دانشگاه‌ها باید از منابع جدید استفاده شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید در بخش پژوهشی بیشتر فعالیت کنند و پایان‌نامه‌ها در رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف با هم مرتبط شوند. تا خود به عنوان منبعی مفید در جهت رفع نیازهای جامعه استفاده شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار