توسعه فعالیت‌های پژوهشی در راستای ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه خوارزمی از ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه خوارزمی با توسعه‌ی فعالیت‌های پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین سراج‌زاده معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه خوارزمی در بزرگداشت پژوهش و فن‌آوری و نکوداشت پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی دارای 15 دانشکده مصوب و 13 دانشکده فعال است که پژوهشگران برتر دانشکده‌ها متناسب با جهت هر دانشکده انتخاب شدند و بر این اساس از هر 40 عضو هیئت علمی یک نفر با توجه به ضوابط انتخاب شد و این انتخاب براساس تعداد مقالات علمی و طرح‌های صنعتی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه خوارزمی ساماندهی فعالیت‌ها اصلاح فرآیندهای اجرایی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی بسیار حائز اهمیت است. چرا که این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها نهادینه نبوده و نیاز به تلاش و فعالیت بیشتری دارد.

سراج زاده تصریح کرد: همچنین با حمایت پایان‌نامه‌ها اعتبار ویژه پژوهشی و ایجاد فرصت‌های علمی مطالعاتی در جهت ارتقاء رتبه‌بندی دانشگاه تلاش کردیم. همچنین با توسعه فعالیت‌های پژوهشی و ادامه فعالیت‌های تأسیسی آزمایشگاه مرکزی نیز می‌توانیم وضعیت را بهبود بخشیم. فعال‌سازی سامانه پژوهش گلستان توسعه شبکه دسترسی به اینترنت و ایجاد پرتابل جدید این دانشگاه از اقدامات از جدیدترین اقداماتی است که برای معرفی ایجاد شده است.

معاون پژوهشی و فن‌آوری اظهار داشت: ما باید با توسعه فعالیت‌های پژوهشی رتبه‌بندی این دانشگاه را نسبت به سایرین ارتقاء دهیم تا اهداف آموزشی در جهت آموزش مؤثر همسو شود.


تربیت کارآفرینان در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی
 وحید احمدی معاون پژوهش و فن‌آوری وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری در بزرگداشت پژوهش و فن‌آوری س و نکوداشت پژوهشگران برتر دانشگاه خوارزمی گفت: این دانشگاه باید در حوزه منابع انسانی تقویت شود، که منابع انسانی افراد را در زمینه نوآوری، خلاقیت توانمند می‌کند. که برای این موضوع باید نهادها و زیرساخت‌ها اجرایی‌تر عمل کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که ایران در شرایط فعلی از لحاظ وضعیت سرمایه انسانی بسیار قوی است، ولی باید در جهت ظرفیت و مزیت‌های آموزشی ارتقاء پیدا کند. که ما با توسعه پژوهش و فنآوری ، کارآمد کردن نظام آموزش برای ایجاد محیطی خلاق و مبتکرانه در تلاش هستیم.

احمدی با تأکید بر ارتقاء کیفیت آموزشی گفت: در حال حاضر بیش از 1500 طرح پژوهشی وجود دارد که طرح‌ها در جهت تمرکز به بهبود تحصیلات تکمیلی و توسعه نوآوری است و ما برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر تلاش‌هایی برای بهبود ارتقاء کیفیت‌ آنها و حمایت از طرح‌های پژوهشی افراد داریم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، سامانئهی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار