بهترین روشها برای یافتن شماره"IMEI" گوشی سرقت شده

اگر برای گوشی به سرقت رفته یا تعمیری خود نیاز به IMEI دارید در این گزارش روش یافتن آن را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته‌اید که به شماره IMEI گوشی خود احتیاج داشته باشید؟! برای مثال شماره IMEI در هنگام به سرقت رفتن گوشی یکی از مواردی است که صاحب کالا را مشخص می‌کند. یک روش بسیار خوب در هنگام خریداری گوشی از جای غیر معتبر، بررسی همین شماره است.

در صورتی که شماره IMEI  ثبت شده در گوشی با جعبه آن متفاوت باشد باید به آن کالا شک کرد و از خرید آن اجتناب نمود! برای مثال شما می‌توایند در هنکام خرید یک گوشی کارکرده، شماره‌ی IMEI را از داخل گوشی در آورده و آن را با شماره روی جعبه مطابقت دهید تا از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید. کاربرد شماره‌ی IMEI به همین مورد ختم نمی‌شود و استفاده‌های بسیاری دارد.

1. شماره گیری کدهای دستوری

در بیشتر گوشی‌هایی که در بازار وجود دارند، می‌توان از طریق شماره گیری کد #06#* شماره IMEI  را بدست آورد، بنابراین هر گوشی‌ای که دارید ابتدا این روش را مورد آزمایش قرار دهید و بعد به سراغ راه‌های دیگر بروید.
چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

اما باید بدانید این روش روی تمامی گوشی‌ها جواب نمی‌دهد، بنابراین اگر از کد #06#* جوابی نگرفتید به سراغ روش‌های بعدی بروید.

2. استفاده از جعبه گوشی هوشمند

اگر گوشی شما دارای یک جعبه سفید رنگ است و روی آن نشان یک سیب خود نمایی می کند، بنابراین راه اول برای شما مناسب نیست و فقط کافی است در قسمت پشتی جعبه به دنبال شماره IMEI  بگردید. به طور معمول این کد در پایین ترین قسمت جعبه آیفون ها قرار دارد.

چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

3. بررسی سینی سیم کارت

ابتدا باید بگوییم این مورد عمومی نیست اما ممکن است برای بعضی گوشی ها جواب دهد. در تعدادی از گوشی‌ها شماره IMEI بر روی سینی سیم کارت چاپ شده است. اگر در موقعیتی بودید که به سوزن خارج کننده سیم کارت دسترسی داشتید، این روش را بررسی کنید، کسی چه می‌داند شاید گوشی شما جز آن دسته از گوشی‌هایی باشد که این شماره را در سینی سیم کارت با خود دارد.

چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

4. بررسی قسمت "About phone" (درباره تلفن) در اندروید

در گوشی‌های اندرویدی در قسمت تنظیمات، وارد بخش "About phone" (درباره تلفن) شوید و از آنجا قسمت "Status " (وضعیت) را مورد بررسی قرار دهید. احتمالا گزینه ای به نام IMEI وجود خواهد داشت که می‌توانید در آنجا از شماره IMEI اطلاعاتی کسب نمایید.

چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

5. قسمت "About " در آی او اس

آی او اس نیز مانند اندروید قسمتی به نام ‘About ‘ دارد که می‌توان آن را در قسمت تنظیمات و درون فهرست Generel پیدا کرد. بعد از ورود به منوی About به طور حتم گزینه‌ای به نام IMEI خواهید دید که در جلوی آن شماره‌ای چند رقمی قابل خواندن می‌باشد، این همان شماره IMEI است.

چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

6. بررسی "About " در ویندوزفون

ویندوزفون نیز مانند آی او اس بخش "About" را دارد که برای دست یابی به آن باید وارد قسمت تنظیمات گوشی شد. در قسمت "About" بعد از نمایش اطلاعاتی از مدل گوشی و سیستم عامل می‌توانند شماره IMEI را پیدا کنید. 

چگونه شماره IMEI را پیدا کنیم؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار