با ویندوزفون شکست را تجربه کنید!

در رقابت فروش گوشی های هوشمند ویندوز فون از طرفداران چندانی بهره مند نیست.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز تحقیقاتی گارتنر، در سه ماهه آخر سال 2015 آماری از گوشی های هوشمند منتشر کرد که خبر خوشی برای مایکروسافت نبود. در سه ماهه آخر سال 2014 این غول نرم افزار، 2.8 درصد از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده بود و در آن سال حدود 10 میلیون گوشی فروخته شد.

سال بعد، یعنی در سه ماهه آخر سال 2015، فروش ویندوز فون به 4.4 میلیون کاهش یافت و این یعنی مرگ تدریجی! آخرین امید مایکروسافت برای نجات از این مخمصه شایعه تبلت های سرفس تازه ای است که چندی پیش اطلاعاتی از آن درز رفت.

با ویندوزفون شکست را تجربه کنید!

با توجه به این که اخبار آمار فروش بقیه گوشی های هوشمند هم  چندان تعریفی ندارد، باید گفت که از سال 2008 تنها 9.7 درصد رشد داشته اند. اپل در سود سهام خود هر سال نسبت به سال قبل در سراشیبی سقوط بیشتری می رود به طوری که سود سهام آن از 20.4 درصد به 17.7 رسیده است. اما خبر خوش برای اپل این است که  سهام آن در آغاز سال 2015 افزایش یافت و براساس گزارشات فروش آیفون در متوسط بازار قیمتی نسبتا کمتر داشت. 

با ویندوزفون شکست را تجربه کنید!

در این بین همچنان بازار هوآوی داغ است. سهام فروش این شرکت در بازار جهانی از سه ماهه آخر سال 2014 تا سال 2015 از 5.7 درصد به 8 درصد رشد داشته است. در حالی که فروش سهام لنوو از 6.6 درصد به 5.0 درصد  کاهش داشته است. سهام فروش سامسونگ هم از سال 2014 تا 2015 از 24.7 در صد به 22.5 در صد کاهش یافته است. 

گفتنی است؛ اینگجت علت رشد سهام فروش هوآووی را به گوشی های مقرون به صرفه این شرکت نسبت داد.

منبع: Engadjet

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
من حودم عاشق ویندوزم اما نیازهام باعث شد برم طرف اندروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
به نظر من ویندوز بهتر از اندروید چاق هستش و من با ویندوز ۸ روی لومیا ۵۳۵ دارم عشق می کنم نه هنگ نه لگ قیمت این گوشی ۵ اینچی دو سیم کارته فقط ۳۵۰ هزار تومان با هاش بازی های hd رو بازی می کنم
آخرین اخبار