وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توجه بر صبغه فرهنگی و دینی فعالیت‌های رویداد «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام»

لازمه برگزاری با شکوه و مناسب فعالیت‌های رویداد «مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی» در سال ٢٠١٧ میلادی در شهر مقدس قم توجه بر صبغه فرهنگی - هنری و دینی در تولید برنامه‌ها در طول این یک سال است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای شورای عالی سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام با تاکید بر این مطلب گفت: در طول سال ٢٠١٧ در تولید و اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی و محلی و مقامی کشورمان و معرفی آن، تولید و اجرای نمایشنامه‌های فاخر کشورمان در مشهد مقدس، اکران فیلم‌های فاخر، برگزاری نمایشگاهی از آثار نگارگری و ... باید اهتمام بورزیم.

وی افزود: در بخش عمرانی فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در یکسالی که مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام است، نیز باید فضاهای مناسب و مورد نیاز برای اجرای موسیقی، تئاتر و ... فراهم شود.

جنتی در ادامه بر توجه بر موارد شهری از جمله زیباسازی و پاک‌سازی شهری در اجرای رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ تاکید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برگزاری این رویداد باید تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه فرهنگی و هنری را در جهت هرچه با شکوه برگزار شدن آن بسیج کنیم تا در این رویداد مشارکت کنند.

وی افزود: در یکسالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، می‌توان تمامی آیین‌ها، سنت‌ها، آداب و رسوم، آثار فرهنگی و تاریخی کشورمان را در قالب‌های مختلف از جمله فیلم و ... به نمایش گذاشت تا از این طریق ایران را بیشتر به جهان معرفی کنیم.

در ادامه این نشست گزارشی از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های عملیاتی رویداد «مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام» ارائه شد.

در این نشست بر موضوعاتی از جمله سادگی طراحی آرم، توجه به بخش بین‌المللی، توجه به بعد فرهنگی رویداد و ... تاکید شد.

 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار