انتقاد مرکل از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی/ تأکید بر حل بحران سوریه و نقش ایران در آن

صدر اعظم آلمان در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ادامه شهرک‌سازی بوسیله این رژیم را مانع دست یابی به صلح دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امروز در یک نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در برلین با تأکید بر تلاش برای پایان درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی، از اقدامات رژیم صهیونیستی به منظور ساخت شهرک‌های جدید انتقاد کرد. او همچنین گفت تا جای ممکن به روند مذاکرات بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، موسوم به مذاکرات صلح، کمک خواهد کرد.

صدر اعظم آلمان با اشاره به تشدید خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی مدعی شد: «من در اینجا مایلم تأسف شدید خود را بخاطر قربانیان حملات تروریستی در اسرائیل آشکارا اعلام کنم. می خواهم بصراحت در اینجا بگویم که این حق اسرائیل است که از جان شهروندان زن و مرد خود دفاع کند. در این راه اتخاذ اقدامات و تدابیر امنیتی نیز نقش آفرین است». 

مرکل در ادامه با اشاره به اوضاع آشفته خاورمیانه اعلام کرد: بحران در سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. او همچنین مدعی شد بشار اسد در آینده سوریه نقشی ندارد.

صدر اعظم آلمان در ادامه نقش ایران را در حل بحران سوریه بسایر مؤثر عنوان کرد. او همچنین گفت: «امشب در شام کاری با نتانیاهو درباره نقش مهم ایران در سوریه گفتگو خواهم کرد».

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار