حج امسال نشان دهنده عمق بی‌کفایتی آل سعود

حادثه رمی جمرات بیت‌الله الحرام نشان‌دهنده عمق بی‌کفایتی دولت آل سعود است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «عطر شوق وصال» که صبح امروز در مجموعه همایش‌های باغ موزه‌های دفاع مقدس با اشاره به فاجعه رنج‌بار رمی جمرات اظهار داشت: در رابطه حج امسال در حدود دو هزار نفر از مسلمانان کشورهای اسلامی جان خودشان را از دست داده و از این آمار در حدود 144 نفر از زائر بیت‌الله حرام کشورمان جان باختند.

وی بیان کرد: این حادثه نشان‌دهند بی‌کفایتی آل سعود و سران عربستان است که در آن تعداد قابل توجهی از زائران جان خود را  در حرم امن الهی از دست دادند و همچنین عمق فاجعه در این بوده است که دولت عربستان محدودیت‌هایی را بر سر راه تیم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما امیدواریم که هر چه سریعتر اجساد این جان‌باختگان به کشور عودت داده شود و مراسم تشیع جنازه باشکوه مردمی برای آنها در نظر  گرفته شده است.

وی افزود: شکست حصر آبادان به دستور حضرت امام خمینی صادر شد این اقدام در حالی صورت گرفت که رژیم عراق بعد از سقوط خرمشهر تلاَش زیادی کرد تا آبادان را به تسخیر خود درآورد اما رزمندگان دلاور اسلام به ندای امام بزرگوار لبیک گفته و آبادان را از محاصره نجات دادند.

جنتی با بیان اینکه سردار سرلشگر سید یحیی صفوی از شخصیتی والا و برجسته‌ای برخوردار است تصریح کرد: این مراسم به خاطره رونمایی از کتاب «شوق وصال» ایشان برگزار شده و من این افتخار را داشتم که قبل از انقلاب در خارج از کشور با ایشان دوست بودم.

وی تاکید کرد: ایشان فردی مجاهد،‌ صادق، امین و سخت‌کوشی در دوران جوانی و همچنین دانشجویی در کنار رزمندگان چه در لبنان و چه در نوفل‌لوشاتو همراه امام (ره) بودند و ایشان در اعلام کلمه حق و توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت فردی اثرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سرلشگر رحیم صفوی در کنار فعالیت‌های رزمی به تحصیل علم و دانش پرداخته و در این زمینه به درجات والایی دست یافت.

وی گفت: مجموعه کتاب «وصال شوق» عکس‌های دوران دفاع مقدس ایشان است که برای همه و به خصوص نسل امروز که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده بسیار عبرت‌آموز است.

وی اظهار داشت: این عکس‌ها یادآور خاطرات بسیار ارزنده رزمندگان است که خوشبختانه ایثارگری‌های بسیجیان در آن به خوبی به ثبت رسیده و امروزه ادبیات دفاع مقدس سبک زیبایی ایجاد کرده است.

وی در پایان یادآور شد: در این کتاب عکس‌هایی کمیاب اما اثرگذار و عمیق آورده شده که این نوع عکس‌ها خاطرات شیرین هشت سال جنگ را برای همه مردم کشورمان زنده می‌کند.

در ادامه مراسم سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: 28 هزار فایل صوتی، 13 هزار فیلم و 1 میلیون و 150 هزار قطعه عکس دفاع مقدس در این مجموعه جمع‌آوری شده است و مهندسین و ناشرین می‌توانند از این دریای بی‌کران برای ترویج شعائر دفاع مقدس استفاده کنند.

وی ابراز داشت: سردار سرلشگر سید یحیی صفوی در زمینه گردآوری این کتاب با باغ‌موزه دفاع مقدس همکاری تنگاتنگ و خوبی داشته است.

گفتنی است کتاب «شوق وصال» با حضور سردار سرلشگر سلامی،‌سردار سرلشگر صفوی، سردار سرلشگر بسیجی کارگر و همچنین علی جنتی رونمایی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار