هفته‌ای فرهنگی برای ادبیات

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته فرهنگی ایران و روسیه و سخنان وی پیرامون این نمایشگاه از خبرهای مهم ادبیات در هفته گذشته بود. در کنار آن خبر تعیین محل برگزاری مراسم پایانی نمایشگاه چاپ نیز دیده می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در هفته گذشته، اهالی ادب  چون « فاضل نظری» ، « گروس عبدالملکیان»  و « میرجلال الدین کزازی » به همراه تنی چند از هنرمندان در هفته فرهنگی ایران و روسیه حاضر شدند. این هفته فرهنگی در شهر مسکو برگزار شد.علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مسکو را باشگاهی فرهنگی برای تبادل اندیشه میان دو کشور دانست و بیان کرد: تلاش کردیم، از فرصت به دست آمده برای معرفی هنر، موسیقی و ادبیات ایران با حضور پیشکسوتان در فرهنگ روسیه استفاده کنیم.

فاضل نظری، شاعر حاضر در نمایشگاه ایران و روسیه جایگاه ویژه و نقش ممتازی را برای ایران با توجه به سابقه تمدنی روشن و معین ایران و تاثیر آن در کشورهای دور و نزدیک به خصوص با گستره وسیع گذشته قائل است و تصریح می کند: به نظر می رسد، اهمیت فرهنگی ایران، را برای آن ایجاد کرده است.

پروفسور جهانگیر درزی ، نویسنده ایرانی تبار روسیه و استاد زبان و ادبیات روسیه در دانشگاه دولتی مسکو حاضر  در نمایشگاه ایران و روسیه از اشتیاق خود برای سفر به ایران خبر می دهد.

همچنین در هفته گذشته، خبرهایی پیرامون مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ به گوش رسید. قرار است این مراسم در روز سه شنبه 24 شهریور ماه سال جاری برگزار شود. محل برگزاری این مراسم تالار وحدت خواهد بود. در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی نیز حضور می یابند.

اما خبرهای جشنواره این هفته، به همین جا ختم نمی شود. جشنواره شعر نیاوران نیز در سال جاری برگزار خواهد شد. تا کنون زمان دقیق برگزاری این جشنواره اعلام نشده است. خبرها حاکی از این است،  که جشنواره شعر نیاوران، به همت فرهنگسرای نیاوران و با هدف اعتلای فرهنگ زبان فارسی ، فرهنگ اصیل آیینی و ملی و ترویج صلح و دوستی برگزار می شود. حمایت از محیط زیست با زبان هنر و کشف استعدادهای جوانان در زمینه شعر از اهداف دیگر این جشنواره است.

همچنین آخرین خبرها درباره نمایشگاه کتاب سال 95 در میان خبرهای حوزه ادبیات دیده می شود. کشور روسیه میهمان ویژه بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود. زمان برگزاری این نمایشگاه، پانزدهم تا بیست و پنجم سال 1395 اعلام شده است. این زمان با توجه به تقویم جهانی تعیین شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار