طرح ساماندهی صرافی‌ها محکوم به شکست است

یک کارشناس اقتصادی بین الملل گفت: لازمه اجرایی شدن این طرح اصلاح ساختار بانک مرکزی است.

طرح ساماندهی صرافی‌ها محکوم به شکست استغلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی بین الملل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به هیات های ساماندهی صرافی ها گفت: اگر ما امروز شاهد حباب در بازار ارز  و عدم ساماندهی صرافی‌هاهستیم به دلیل بی دقتی در سیاست گذاری پولی ومالی کشور است.

وی با بیان اینکه ساختار بانک مرکزی اصلاح نشده است اظهار داشت: در شرایطی که قرار بود ساختار بانک مرکزی به صورت یک لایحه به مجلس ارسال و مورد بررسی قرار گیرد ساماندهی صرافی‌ها در زمان کنونی درست نیست.

این کارشناس اقتصادی بین المللی با بیان اینکه ساماندهی صرافی‌ها به مانند استفاده از مصالح غیر ضروری برای ساختن یک ساختمان است افزود: ساماندهی صرافی‌ها طرح است که با باتحولات خوبی در بازار همراه است اما درحال حاضر ضروری به نظر نمی‌رسد.

طاهری اجرای این طرح را به سود سرمایه‌داران کلان دانست و عنوان داشت: لازمه اجرای هیات ساماندهی صرافی‌ها مشخص بودن ساختار مناسب هیات‌های پولی و مالی کشور است.

وی با بیان اینکه ساختار بانک مرکزی از اول مورد سوال و ابهام بوده است تصریح کرد: نحوه هیات‌گذاری،تصمیم گذاری، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بانک مرکزی از اول مورد سوال منتقدان بوده است و اگر مقررات درست وضع می‌شد وضعیت کنونی پیش نمی‌آمد.

طاهری اجرای این طرح را شکست زده عنوان کرد و تصریح کرد: در شرایطی که معلوم نیست دوران پساتحریم به کجا ختم می‌شود اجرایی شدند این طرح ضروری به نظرنمی‌رسد.

وی با اشاره به منابع بلوکه شده ایران در دیگر کشورها عنوان داشت: اگر منابع بلوکه شده در مسائل زیر ساختی کشور و ساماندهی اقتصاد خرد و کلان صرف شود قطعا بحران کنونی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار