بان کی مون: ایران نقش مهم و سازنده‌ای در حل بحران‌های منطقه دارد

دبیرکل سازمان ملل با استقبال از توافق بر سر برنامه اتمی‌ ایران، آن را الگوی خوبی‌ برای حل دیگر بحران‌های منطقه و جهان دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل، پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اکنون از ایران انتظار داریم نقش سازنده و مهمی‌ در حل بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه ایفا کند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نقش مهم کشور‌های همسایه و جامعه جهانی‌ در کاهش خشونت و پایان درگیری‌ها و تحرک سیاسی بوجود آماده از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی‌ گفت: این تحرک سیاسی که به توافق هسته‌ای ختم شد باید برای حل بحران سوریه و ثبات منطقه‌ای ادامه پیدا کند.
"بان کی‌ مون" در پاسخ به سوالی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و نقش ایران در حل بحران سوریه با ابراز امیدواری از اجرای صادقانه و کامل توافق گفت: ایران نقش بسیار مهمی‌ در منطقه دارد و با صحبت‌هایی که با "محمد جواد ظریف،" وزیر خارجه ایران، و سفیر این کشور در سازمان ملل داشتم درمورد انتظار خود بر نقش سازنده و مهم ایران در حل بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه تاکید کردم.

وی افزود: اتحادی که میان شش قدرت جهانی‌ و اتحادیه اروپا و جامعه جهانی‌ برای حل برنامه اتمی‌ ایران به وجود آماد، می‌تواند الگویی برای حل دیگر بحران‌های جهان و بحران‌های منطقه‌ای باشد.

دبیرکل سازمان ملل درباره سوریه نیز با اشاره به افزایش تعداد کشته شدگان، گسترش تروریسم و فرقه گرایی و سیل پناهجویان سوری که از چهار میلیون نفر گذشته است، گفت: با وجود کمبود‌های مالی‌ و انسانی‌ سازمان ملل همچنان به کمک‌های حیاتی خود برای پشتیبانی‌ از میلیون‌ها سوری ادامه می‌دهد و ما راه حل سیاسی برای خروج از این بحران را خواستاریم.
بان کی‌ مون افزود: تقاضای همیشگی‌ ما از شورای امنیت، یافتن راه حل دیپلماتیک بوده و خواهد بود زیرا تبعات ادامه درگیری‌ها بسیار زیاد است و جایگزین دیگری بجز میز مذاکره برای این بحران وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۶
این مزدور عربستان (بان کی مون )فقط بلده زر مفت بزنه یادمون نرفته که چطوری از ال سعود خبیث حمایت میکرد.
آخرین اخبار