پناهجویان سوری از سفر به سوئد برحذر شدند

پناهجویان سوری در اروپا به هم‌وطنان خود می‌کنند حتی فکر مهاجرت به سوئد را هم در سر نداشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  العربیه؛ پناهجویان سوری برای حفظ جان خود از جنایات داعش، این کشور را به مقصد دیگر مناطق امن جهان – اغلب در اروپا – ترک می‌کنند. این افراد با استفاده از وسائل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی به دیگر هم‌وطنان خود درمورد انتخاب کشور بعدی راهنمایی‌هایی ارائه می‌دهند. 

مهاجران سوری که اروپا را برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند با سختی‌های فراوان و گاهی با به خطر انداختن جان خود راهی کشورهای آرامی مانند سوئد می‌شوند؛ اما تجربه اولین گروه از مهاجران سوری نشان می‌دهد سوئد کشور مناسبی برای مهاجرت نیست. "محمود بیتار" شهروند سوری در سوئد پناهده شده است و به دیگر هم‌وطنان خود توصیه می‌کند فریب تبلیغات سوئد در حمایت از پناهجویان را نخورند و فکر سفر به این کشور را از سر بیرون کنند.

او برای عزیمت به سوئد مسیر طولانی و پرهزینه‌ای را پشت سر گذاشت تا با عبور از مصر، ترکیه و یونان خود را به این کشور مرفه اروپایی برساند. پناهجویان در سوئد مجبور به پرداخت مالیات سنگین‌تری نسبت به دیگر اقشار جامعه هستند. آنها برای پرداخت هزینه مسکن، خوراک و پوشاک همیشه به دولت بدهکارند و بخش اصلی درآمد ماهانه‌ آنها به خودشان تعلق ندارد. زندگی در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی در بیشتر مواقع بسیار سخت‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند. پناهجویان باید در انتخاب کشور مقصد دقت بیشتری کنند زیرا زمانی متوجه اشتباه خود خواهند شد که تمام دارایی‌شان برای تامین مخارج سفر هزینه شده و دیگر پولی برای بازگشت ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار