از موافقت دولت فراری یمن با آتش بس تا حملات ارتش یمن به پایگاه های عربستان

دولت فراری یمن از موافقت با آتش بس در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت فراری یمن روز گذشته از موافقت با آتش بس مشروط در روزهای آینده خبر داد.

راجح بادی، سخنگوی دولت فراری یمن در گفتگو با رویترز اعلام کرد: مقامات یمنی به بان کی مون، سخنگوی سازمان ملل اعلام کردند آماده اجرای آتش بس در روز های آینده هستند. وی همچنین تصریح کرد عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن شروطی برای موفقیت آمیز بودن این آتش بس گذاشته که از جمله آنها عقب نشینی نیروهای انصارالله از 4 استان است."استفان دوجاریک،" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز تأیید کرد این سازمان نامه ای از دولت فراری یمن دریافت کرده است. هنوز جنبش انصارالله واکنشی به این نامه نشان نداده است.

آژانس های امدادی می گویند کشتار و محاصره اعمالی ائتلاف سعودی بر یمن با ادعای ممانعت از رسیدن سلاح به نیروهای انصارالله سبب وقوع فاجعه ای انسانی در این کشور شده است. درگیری ها در یمن سبب شده است بیش از سه هزار نفر در این کشور شهید و حدود یک میلیون نفر آواره شوند.

از سوی دیگر، جنگنده های سعودی امروز نیز مناطق مختلف یمن را بمباران کردند. جنگنده های ائتلاف صبح امروز پادگان لبوزه را در استان لحج واقع در شمال عدن بمباران کردند. جنگنده های سعودی همچنین پادگان امنیت مرکزی شهر بیضا را 6 بار هدف حملات خود قرار دادند. همچنین منابع یمنی اعلام کردند دست کم 30 نفر از نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در درگیری با شبه نظامیان هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری این کشور در مناطق "بلق" و "مخدره" در استان مأرب به شهادت رسیدند.

در خبری دیگر، شبکه یمنی المسیره وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی شماری از پایگاه های عربستان را در شهر جیزان با 38 موشک بمباران کردند. همچنین شبکه المسیره گزارش داد جنگنده های سعودی یک پایگاه سوخت را در منطقه "خیوان" در استان عمران بمباران کردند که در پی آن دست کم 10 نفر به شهادت رسیدند.

همچنین شبکه الحدث مدعی شد یکی از فرماندهان مشهور انصارالله در حملات هوایی هواپیماهای عربستان به استان عمران به شهادت رسیده است. الحدث اعلام کرد "ابوغدیر،" از فرماندهان انصارالله در حمله هواپیماهای ائتلاف در منطقه "الغفله" در استان عمران به شهادت رسیده است. این شبکه به نقل از برخی منابع اعلام کرد وی به همراه بیست نفر دیگر در حمله هوایی عربستان جان خود را از دست داده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار