لوبلاگ:

تکلیف مسئله هسته‌ای ایران تا چند روز آتی مشخص می‌شود

ممکن است تا صبح روز اول ژوئیه سرنوشت مسئله هسته‌ای ایران مشخص شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، وب‌سایت "لوبلاگ" در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: تا صبح روز اول ژوئیه (چهارشنبه) باید بدانیم آیا باراک اوباما به یکی از اهداف کلیدی سیاست خارجی خود که همانا توافق برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران است، دست یافته است یا خیر.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مرحله نهایی قرار دارد و ضرب‌الاجل 30 ژوئن (سه شنبه) برای دستیابی به توافق نهایی تعیین شده است.  اینکه در چند هفته اخیر هیچ نکته‌ای از مذاکرات به بیرون درز نکرده، خود یک نشانه خوب است. همچنین این انتظار وجود دارد که تصمیم‌گیری درباره شماری از مسایل کلیدی در لحظه آخر صورت گیرد. احتمال دارد دو طرف تصمیم بگیرند به زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال این مسیری نیست که توصیه می‌شود؛ چرا که به مخالفان توافق زمان بیشتری خواهد داد.

مخالفان توافق در آمریکا مدتهاست طرح‌هایی را که تلاشی برای از خط خارج کردن توافق به شمار می‌رود دنبال می‌کنند. با این حال این مسیر هنوز به نتیجه نرسیده است. پس از آنکه آنها در این طرح موفق نشدند، طرح دوم را اجرا کردند که وادار کردن کنگره به رد هر گونه توافق احتمالی بود. با این حال طرح دوم نیز با مشکلات عمده ای روبرو شد؛ بنابراین آنها طرح سوم را دنبال می کنند که جلوگیری از توسعه مناسبات آتی ایران و آمریکا است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
alireza
۱۰:۳۷ ۰۷ تير ۱۳۹۴
آمریکا داره زمان مذاکرات را تمدید میکنه تا در ایران بتونه اختلافها را زیاد کنه و مسئولین را به جون هم بندازه وفعلا کارش گرفته تا تمدید مذاکرات بعدی
آخرین اخبار