ایتارتاس: گفتگوهای هسته‌ای هنوز به اوج نرسیده است

خبرگزاری روسی ایتارتاس در گزارشی نوشت مرحله پایانی مذاکرات هسته ای ایران به کُندی پیش می‌رود و رایزنی‌ها هنوز به نقطه اوج نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مرحله پایانی مذاکرات میان شش قدرت جهان و ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران به کندی پیش می رود. در حالی که تنها سه روز به پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به موافقتنامه نهایی باقی مانده، رایزنی ها هنوز به نقطه اوج نرسیده است.

پیش بینی می شود "فرانک والتر اشتاین‌مایر،" وزیر امور خارجه آلمان، و "فدریکا موگرینی،" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز یکشنبه وارد وین پایتخت اتریش شوند. آنها قرار است به "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و همچنین "لوران فابیوس" و" محمد جواد ظریف،" وزرای خارجه فرانسه و ایران ملحق شوند، که یک روز زودتر وارد وین شده اند.

علاوه بر رایزنی های روز یکشنبه در سطح وزیران، کار در سطح کارشناسی نیز ادامه خواهد یافت.

همه شرکت کنندگان در این مذاکرات ازجمله کری ، فابیوس و ظریف از اختلاف‌های اساسی میان طرفین مذاکره سخن گفته اند.

فابیوس در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "دست‌کم سه نقطه مهم مورد اختلاف همچنان باقی است. این سه نقطه به محدودیت های طولانی مدت در توانایی های ایران در زمینه تحقیق و تولید ، بازرسی از تاسیسات هسته ای و نظامی و همچنین بازگشت تحریم ها در صورت عدم پایبندی ایران به تعهدات خود است."

بنا بر اطلاعاتی که ایتارتاس به دست آورده است، نشست کامل در سطح وزیران زودتر از 30 ژوئن( 9 تیر) برگزار نخواهد شد. در آن صورت ضرب الاجل 30 ژوئن برای دستیابی به موافقتنامه ای نهایی احتمالا چند روز تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار