فرماندار شمیرانات خبر داد:

رفع تصرف 115 هکتار از اراضی ملی

فرماندار شمیرانات گفت: رویکرد جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و برخورد جدی با این امر را در سال 94 پیگیری می‌کنیم.

عزت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخورد و مقابله با ساخت‌وسازها و رفع تصرفات اراضی ملی در سال گذشته اظهار کرد: حدود 150 فقره حکم تخریب اجرایی در سال 93 درحوزه روستایی انجام شد و حدود 35 هکتار از اراضی زراعی که در حریم رودخانه و اراضی ملی و زیست‌محیطی تغییر کاربری داده شده بودند به حالت اولیه بازگردانده شدند که در طول 30 سال گذشه بی‌سابقه است.

وی افزود: حدود 115 هکتار از اراضی ملی تحت تصرف متصرفین که به رغم حکم قضایی از سال 86 تا 92 بلاتکلیف مانده بودند با هماهنگی و همکاری محیط‌زیست، منابع طبیعی استان، مقامات قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، بخش‌داری‌ها و شهرداری‌ها در سال گذشته رفع تصرف شد و هم‌اکنون نیز حدود 20 هکتار باقی مانده که در حال تشریفات قانونی است و منتظر اجرای آن هستیم.

خان‌محمدی در ادامه عنوان کرد: 100 هکتار زمین تصرف شده در سال‌های قبل تشکیل پرونده داده شده و در حال فرآیند قانونی است و به محض صدور رأی برای رفع تصرف آن اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته 70 درصد کاهش ساخت‌ و سازها در سطح شهرستان شمیرانات را داشتیم و این رویکرد را به همراه حفاظت از اراضی ملی و زیست‌محیطی در حریم روخانه‌ها را در سال 94 با قوت بیشتر پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار