اراضی اطراف کهف الشهدا به بوستان عمومی تبدیل می شود

27 هکتار از اراضی اطراف کهف الشهدای ولنجک با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان تهران و شهرداری منطقه یک به بوستان عمومی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه یک مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک در بازدید از حریم شمالی تهران که با حضور دکتر عبدی نژاد مدیر کل منابع طبیعی استان تهران وعزت ا... خانمحمدی فرماندار شمیرانات از کهف الشهدای ولنجک  برگزار شد با بیان خبر فوق اظهار داشت: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل ارتفاعات شمال شرق پایتخت به فضای سبز عمومی با هماهنگی مدیر کل منابع طبیعی استان تهران  27 هکتار از اراضی اطراف مقبره شهدای گمنام در کهف الشهدای ولنجک به بوستان عمومی تبدیل می شود.
 
وی افزود: با تحویل اراضی واقع در ارتفاعات شمالی تهران به شهرداری از سوی منابع طبیعی استان تهران ،توسعه فضای سبز به صورت سپر سبز ادامه خواهد یافت که اقدامات مقدماتی آن انجام و عملیات عمرانی آن جهت تبدیل به بوستان عمومی به زودی آغاز می شود.
 
یزدانی تصریح کرد: با هدف ایجاد سپر سبز در حریم پایتخت اقدامات موثری در غالب پروژه های عمرانی فضای سبز در حریم شمال تهران به اجرا گذاشته شده است به طوری که بوستان گلابدره به مساحت حدود 22 هکتار با تملک باغ های ملک 1 و ملک 2 در ساحل شرقی و غربی رود دره فوق ضمن ایجاد  بوستان عمومی و  پیاده راه کوهستانی در مجموع 44 هکتار به فضای سبز اضافه شده است و همچنین بوستان خطی در امتداد جاده نصیری و تپه آبک به صورت پیوسته ایجاد می شود.
 
شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت : در این بازدید در خصوص تعیین تکلیف اراضی شمال محدوده منطقه یک و همچنین محل کنونی مدرسه سبز در شمال ارتفاعات رحمان آباد، به منظور توسعه بوستان رحمان آباد که در پیوستگی سپر سبز و مقابله با دخل تصرفات و ساخت و سازها ی غیر مجاز در محدوده حریم  نقش مهمی دارد بحث و تبادل نظر شد.
 
یزدانی به ساماندهی حاشیه رود دره ها اشاره کرد و گفت: با تبدیل حاشیه رود دره ها به تفرجگاه عمومی و پیاده راه کوهستانی حضور شهروندان در محدوده حریم افزایش یافته که در پایش و جلوگیری از ساخت و سازها و دخل و تصرفات سود جویان،  شهرداری را یاری می کنند.  


انتهای‌پیام/

برچسب ها: اراضی ، بوستان ، ولنجک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار