کاظمی: آزادسازی 200 هکتار از اراضی ملی پایتخت

معاون هماهنگی و نظارت بر اداره کل حریم شهرداری تهران گفت: در شش ماهه نخست سال 200 هکتار از اراضی ملی پایتخت آزاد سازی شد.

ابوالفضل کاظمی معاون هماهنگی و نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه موازی کاری بین دستگاه‌های مختلف در عرصه حریم که ناشی  از وجود قوانین کاملا مستقل و بدون همپوشانی لازم در دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران، وزارت راه و شهر سازی، سازمان‌های خدمات رسانی (آب، برق، تلفن و گاز)، جهاد کشاورزی و وجود تعارضات ناشی از تقسیمات کشوری است حرکت به سوی مدیریت یکپارچه با اختیارات مستقل هر دستگاه ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای صحیح قوانین ، مقررات و دستورات، احکام قضایی مرتبط با ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز در عرصه حریم پایتخت الزامی است.

معاون هماهنگی و نظارت بر اداره کل حریم شهرداری تهران با تاکید بر آزاد سازی حدود 200 هکتار از اراضی ملی پایتخت بیان کرد: آزاد سازی این اراضی در 6 ماهه نخست سال در عرصه‌هایی از مناطق 1،2،5،13،22 صورت گرفته است که در همین راستا این روند ادامه دار و مستمر خواهد بود.

کاظمی تصریح کرد: ارائه راهکارهای لازم به منظور جلوگیری از هر گونه موازی کاری اجرای قوانین و مقررات و بر خورد قاطع با تخلفات در عرصه حریم از طریق اعمال مدیریت یکپارچه باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به وظایف کمیته اجرایی و عملیاتی حریم گفت: در اولین جلسه کار گروه ویژه حریم شهر تهران، سه کمیته فنی و تخصصی شامل کمیته آسیب شناسی و بررسی تخلفات با مسئولیت سازمان بازرسی استان تهران، کمیته حقوقی، ضوابط و مقررات با مسئولیت سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی و کمیته اجرا و عملیات با مسئولیت اداره کل حریم شهرداری تهران تشکیل شد که بر همین اساس وظیفه دارد با هدف رسیدن به تفاهم و تعامل لازم جهت بستر سازی مناسب به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه یا اختیارات مستقل هر دستگاه بتواند دست فرصت طلبان و سود جویان را از دست اندازی به اراضی ملی کوتاه کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار