واگذاری اراضی ملی در حریم شهرها به شهرداریها

فرماندار شمیرانات گفت: برای توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه های شمیرانات با نگاهی به اراضی ملی تصمیم به واگذاری این اراضی در حریم شهرها به شهر داریها در شهر لواسان، فشم و شمشک وجود دارد.

عزت الله خانمحمدی در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شاید شهروندان بر این باور باشند که چون شهرستان شمیرانات مکان خوش آب و هوایی است و با اقلیم خاص اداره می شود خیلی ضرورت برای توسعه فضای سبز در آن وجود ندارد ولی در بخش خصوصی و باغات مردم، تفرجگاهی پیش بینی نشده است.

وی در ادامه گفت: در شمیران توسعه فضای سبز در دستورکار قرار گرفت که هماهنگ شد حدود 503 هزار زمین در سوهانک و 130هکتار زمین در ولنجک در اختیار شهرداری منطقه یک قرار داده شود که تفرجگاه و فضای سبز ایجاد شود که اگر این اتفاق رخ دهد اتفاق مبارکی است.

خانمحمدی تصریح کرد: قرار شده است که اراضی در حریم روستا شناسایی شود تا بوستان روستایی نیز ساماندهی و به تفرجگاه تبدیل شود تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: نقاط گردشگری در شمیران، رود بارتهران و بخش لواسانات و بعضی روستاها مانند پس قلعه در شمیران یا زردبند، محور شمشک و دربند سر وجود دارد.

خانمحمدی اظهار کرد: در لواسان برگ جهان و افچه نقاط گردشگری اندولی باید طرحی را اجرا کنیم که به سمت فراهم کردن امکانات گردشگری حرکت شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار