فرمانداری شمیرانات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

تعیین حدود اراضی ملی با طرح کاداستر

فرمانداری شمیرانات گفت: اجرای طرح کاداستر برای تعیین حدود و شناسایی اراضی ملی در این شهرستان ضروری است.

عزت اله خانمحمدی فرمانداری شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم تعیین حدود اراضی و ملی و طرح کاداستر برای جلوگیری از تخلفات در این شهرستان اظهار کرد: در راستای رویکرد فرمانداری شهرستان شمیرانات مبنی بر جلوگیری از تخلفات ، تصرف و تعدی اراضی ملی در این شهرستان طرح کاداستر لازم الاجراست.

وی افزود: برنامه امسال فرمانداری شمیرانات جلوگیری از شروع تخلفات اراضی ملی است و با متصرفان این اراضی با قاطعیت برخورد خواهد شد که این امر با همکاری و هم‌افزایی و هم پوشانی‌های لازم دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود و امیدواریم این رویکرد در آینده به درستی دنبال شود.

خان‌محمدی تصریح کرد: در این زمینه لازم است که دستگاه‌های استانی و فرا استانی قوی‌تر عمل کنند و اقدامات بازدارنده‌ای را برای کاهش تخلفات تصرف اراضی در سطح شهرستان اجرا کنند.

وی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه یادآور شد: تنها اعتبار تعلق گرفته برای این امر را فقره از جانب معاونت محترم برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری بوده است و ما انتظار داریم دستگاه های متولی این امر برای حفظ این اراضی که به نوعی ثروت ملی محسوب می شود و ارزش آن میلیادرها تومان است حمایت مالی و پشتیبانی – حفاظتی بیشتری را داشته باشند و اراضی ملی کاملا شناسایی و تعیین  حدود شوند.

خان‌محمدی در پایان گفت: حریم‌های شهری و روستایی و طرح‌ هادی روستایی باید بازنگری شود و پاشنه آشیل ما در این مورد این است که محدوده اراضی شهرستان‌ با علایم ثبت شده و مشخص نیست و با پیگیری های قوی‌تر می‌توان دست متعدیان و متصرفان را از اراضی ملی کوتاه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار