قناعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بی هویتی شوراها با محدود کردن اختیاراتشان رقم می خورد

عضو هییت رییسه شورای شهر گفت: محدود کردن اختیارات شوراها پیامدهای نامطلوب برای شهر و همچنین بی هویتی را برای شورا به همراه دارد.

ابوالفضل قناعتی، عضو هییت رییسه شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش شورا در تصمیمات شهری اظهار کرد:تصمیم گیری برای شهر توسط گروهی کارشناس و به واسطه انتخاب مردم که باید پاسخگوی مطالبات جامعه شهری باشد از ضروریات شکل گیری شورا است. 

وی افزود: این پاسخگویی در مسایل تقنینی محدود نمی شود بلکه باید در قدرت نظارت و استیضاح نیز تعریف شود ونبايد اختیارات محدود شود.

عضو هییت رییسه شورای شهر در بیان مقایسه شورای شهر و مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر قدرت تصمیم گیری از نماینده مجلس نیز گرفته شود و دخل و تصرفی در وزارتخانه نداشته باشد هیچ انگیزه ای برای شکل گیری مجلس نیز باقی نمی ماند و این مسیله در مورد شورا نیز صادق است و سلب اختیارات موجب بی هویتی شوراها می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال اخذ اختیارات بیشتری هستیم گفت: از چندین مرجع پی گیر اخذ اختیارات بیشتر برای شورا هستیم تا مدیریت یکپارچه را به نحو مطلوب و صحیح اعمال کنیم و از این طریق بار مشکلات مردم را کاهش بدهیم این در حالی است که محدود کردن اختیارات موجب میشود تا افراد فرهیخته و کارشناس به شورا ورود نکنند و همین امر بی هویتی شورا را رقم می زند.

قناعتی در پایان گفت:براساس مذاکرات اخیر با کمیسیون شوراهای مجلس انتظار می رود که این لایحه مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد و به جای محدود کردن اختیارات به دنبال افزایش اختیارات و مدیریت یکپارچه شهری و کاهش مشکلات مردم باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: قناعتی ، شورا ، اختیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار