شورای شهر در هفت روز؛

از صدور دو مرحله ای پروانه ساختمانی تا واکنش مجدد قناعتی به تخلفات هتل اسپیناس

شورای شهر در هفته گذشته، گامی مثبت در راستای کاهش دغدغه متوليان ساخت وساز برداشت و طرح دو مرحله ای صدور پروانه را مطرح کرد تا در هیات دولت به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، شورای شهر همانند هفته های گذشته بسیار ملتهب و پرتلاطم بود و رویدادهای مثبت و منفی را از سر گذراند تا گامی دیگر در کاهش دغدغه شهروندان و تخلفات شهری برداشته باشد که مهمترین عناوین به شرح زیر است :

ضرورت تغییرات ساختار شورا قابل لمس است 
احمد دنیا مالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به تشکیلات قدیمی شورا گفت :هیات رییسه در خصوص به روز رسانی سطح و سطوح و ساختار تشکیلاتی شورا بازنگری داشته باشد. 

ایجاد سامانه نظارتی شورا یک ضرورت است 
مجتبی شاکری، رییس کمیته فرهنگی شورا در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد:هیات رییسه، کمیسیون حقوقی و نظارتی شورا بر ایجاد سامانه نظارتی اقداماتی انجام دهد. 

از امکانات شهرداری برای تبلیغات کاندیداهایی مجلس شورای اسلامی استفاده نخواهد شد 
رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر گفت:از امکانات شهرداری برای تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استفاده نخواهد شد.

دیدار رییس شورای شهر با شهردار بوداپست 
رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار بوداپست با هدف توسعه روابط دو جانبه در حوزه مسائل شهری دیدار کردند. 

ستاد مدیریت بحران شهر تهران به شورای شهر گزارش دهد 
مختاباد از ستاد مدیریت بحران شهر تهران خواست تا گزارش عملکرد خود را درباره بحران آب، نشست زمین، زلزله خیز بودن شهر به شورا ارایه دهد. 

تاکید بر ارایه شاخص های برنامه های عملیاتی 
رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر گفت: شهرداری شاخص برنامه عملیاتی پنج ساله دوم را به شورا ارایه دهد. 

واکنش مجدد قناعتی به تخلفات هتل اسپیناس 
ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر گفت:متاسفانه سرعت پاسخگویی شهرداری تهران به اعضای شورا در خصوص تخلفات مناطق کند است.

تجلیل از مقام والای معلمان و کارگران 
در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر از مقام والای کارگران و معلمان و مددکاران اجتماعی تجلیل شد. 

بلاتکلیفی منتخبان شورایاری /افزودن عضو انتصابی در شورا یاری صحت ندارد 
محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر از رییس شورا خواست تا هرچه زودتر مراسم تحلیف منتخبان شورا یاری برگزار شود و شایبه هایی در این خصوص برطرف شود. 

ارایه مطالعات کمیته ساماندهی ذی حسابان و نظارت بر امور حسابرسی 
در جریان یکصد و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران، دو فوریت طرح بررسی ایجاد دیوان محاسبات شورای اسلامی شهر تهران و پیگیری اخذ مصوبات قانونی آن مطرح شد که در نهایت با تغییر نام طرح، کمیسیون های شورا موظف شدند، مطالعات کمیته ساماندهی ذی حسابان و نظارت بر امور حسابرسی را به صحن شورا ارایه کند. 

فرآیند صدور پروانه ساختمانی در دو مرحله 
محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت :در صورت تصویب هیات دولت، فرآیند صدور پروانه های ساختمانی دو مرحله ای می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار