عبدالهی خبر داد:

کاشت 90 هزار نهال غیر مثمر در اراضی شهید شهرام فر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کاشت 90 هزار نهال غیرمثمر در اراضی شهید شهرام فر خبر داد.

کاشت 90 هزار نهال غیر مثمر در اراضی  شهید شهرام فربه گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مجتبی عبدالهی صبح امروز(شنبه)با حضور در مراسم نهالکاری دانش آموزان که در سایت جنگل کاری شهید شهرام فر(تلو) انجام شد با اعلام این مطلب که همه ساله شهرداری تهران در شش ماهه دوم سال نسبت به کاشت درخت در نقاط مختلف شهر تهران اقدام می کند، گفت:این کار امسال به صورت ویژه  در دامنه جنوبی البرز در بیش از 1000 هکتار  صورت می گیرد، ضمن این که امسال این کار با کمک گروه های مردم نهاد(NGO ها) و قرارگاه امام رضا(ع) صورت می گیرد.
وی افزود:در ادامه تکمیل کمربند فضای سبز شهر تهران در 8 نقطه(شهید شهرام فر، لتیان،البرز غربی،هزار و یک شهر،فاز 2 جماران، حصارک، کن، ولنجک، فاز 2 حرا ) در دامنه جنوبی البرز یعنی از شرقی ترین نقطه تا غربی ترین نقطه شهر تهران که در برگیرنده تمامی دامنه جنوبی البرز است کاشت نهال انجام می شود.
عبدالهی با اشاره به این که اراضی شهید شهرام فر در منتهی الیه جنوب شرقی شهر تهران و در منتهی الیه اتوبان شهید بابایی واقع شده است و با  بیش از 180 هکتار وسعت، قریب به 90 هزار نهال غیر مثمر کاشته می شود، گفت:این اراضی با پیگیری های شهرداری تهران و سازمان پارک ها از ارتش جمهوری اسلامی ایران تملک شده است.
وی به گونه های درختان در دامنه جنوبی البرز اشاره داشت و گفت:گونه های مختلف و غیرمثمری که مقاوم و با آب و هوای تهران سازگاری داشته باشند و بعضا برگ پهن هستند مورد استفاده قرار می گیرند.
عبدالهی در ادامه به نحوه آبرسانی این گونه های گیاهی اشاره داشت و گفت:تمام درختانی که در دامنه جنوبی البرز کاشته می شوند به صورت آبیاری قطره ای و مکانیزه است.البته در ابتدا به صورت ثقلی عمل می شود و پس از آن آبیاری به صورت مکانیزه و قطره ای  انجام می شود.
وی در ادامه گفت:با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال 5 میلیون درخت در مناطق مختلف شهر تهران،کمربند سبز،منازل شهروندان،خیابان های اصلی و... کاشته می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد:برای این اقدام نیکو و پسندیده  امروز تعدادی نهال، توسط  دانش آموزان کاشته می شود.
عبدالهی در ادامه با اشاره به این که فضای سبز شهر تهران با بیش از 15 هزار کارگر نگهداری می شود، گفت:با توجه به این که مردم علاقه بسیار زیادی به کاشت درخت و نگهداری از فضای سبز و طبیعت دارند بنابراین قادر خواهیم بود که به واسطه اهمیت موضوع محیط زیست و پاکیزگی هوا و اهمیت شهروندان به این موضوعات وضعیت بهتری داشته باشیم.
وی با بیان این که معتقدیم با فرهنگ سازی در میان  شهروندان در زمینه نگهداشت درخت و فضای سبز از مشارکت  آنان نیز استفاده شود، گفت:به دنبال آن هستیم که این کار را نهادینه و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم  و مردم را به طبیعت بازگردانیم.
گفتنی است در این مراسم که به صورت همزمان در 8 نقطه از شهر تهران انجام شد، تعدادی نهال توسط برخی از دانش آموزان مدارس منطقه 18 بصورت نمادین کاشته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار