نخستین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی11 اسفند برگزار می شود

نخستین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی 11 اسفندماه با هدف تبیین علمی مدیریت جهادی در 9 محور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رییس دبیرخانه مدیریت جهادی در نشست "گردهمایی مدیریت جهادی "با اعلام این خبر گفت:هدف اصلی ایجاد دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی تولید علوم تخصصی و دانشگاهی است و از این رو توانسته ایم تولید ادبیات مکتوب را آغاز کنیم.

مهدی شایسته افزود: این دبیرخانه قرار است مستقل و با گروه‌های علمی مرتبط همکاری داشته باشد. همچنین در حال فراهم‌کردن شرایطی هستیم که بستر لازم برای به ثمر رسیدن این بستر را فراهم کنیم.

وی  با بیان اینکه ما در گذشته و بخصوص در دوران دفاع مقدس شاهد فعالیت های بسیار در حوزه مدیریت جهادی بوده‌ایم، تصریح کرد: اما در حال حاضر چیزی به صورت مکتوب برای ارائه به نسل‌های بعد نداریم. بنابراین سعی کردیم با مستند‌سازی و تجربه‌نگاری کارهایی که صورت گرفته بخشی از تولید علم را تحقق بخشیم.برهمین اساس قرار است گردهمایی سراسری مدیریت جهادی برگزار و بهترین کارها به نمایش دربیاید.

شایسته خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته توانستیم با گروه‌های مختلف دانشگاهی،مراکز علمی و حوزوی در حوزه تولید ادبیات مدیریت جهادی به صورت مکتوب همکاری‌هایی داشته باشیم.

رییس دبیرخانه مدیریت جهادی تاکید کرد: در همین راستا سعی کردیم که در این حوزه تولید علم کنیم و از طریق گردهمایی که 11 اسفندماه برگزار می‌شود، قصد داریم کارهای انجام گرفته در مدیریت جهادی را به نمایش بگذاریم تا سنگ بنای کارهای بعدی بشود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی یک فرهنگ و رویکرد و فراتر از یک سبک مدیریتی است و اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نیز موفق باشیم چاره‌ای جز تحقق مدیریت جهادی نداریم،گفت: هدف غائی جامعه اسلامی و آنچه دین برای ما می‌آورد سعادت بشر است؛ باید توجه داست که مدیریت جهادی مبتنی بر ارزشهای اسلامی است.

شایسته بررسی پروژه‌های کلانشهری که توسط مراکز استان‌ها در قالب مقاله ارائه شده است را یکی از اقدامات گردهمایی اسفندماه سال جاری  عنوان کرد و افزود: در این گردهمایی به مقالات برتر در حوزه مدیریت جهادی جایزه ملی فرهنگ و مدیریت جهادی تقدیم می‌شود. همچنین شهروند جهادی و شهروند نمونه براساس تعاریفی که تدوین شده است معرفی می‌شود و از 7 کتاب در حوزه مدیریت جهادی نیز رونمایی می‌شود.

بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان یکی از کارشناسان مدیریت جهادی با حضور در ادامه این نشست گفت: برای تدوین علمی فرهنگ مدیریت جهادی و ترویج این روحیه در میان اقشار مردم و ارائه شاخص‌های علمی و مصادیق برتر در این حوزه باید به صورت مکتوب به معرفی ابعاد مختلف فرهنگ جهادی بپردازیم

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی اصلی‌ترین کلید برون رفت از مشکلات است،‌ افزود: مدیریت جهادی بر توانمندی داخلی و ارتقای آن تأکید دارد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تصریح کرد: برهمین اساس گردهمایی سراسری مدیریت جهادی با هدف معرفی فعالیت‌های جهادی و پروژه‌های برتر در این حوزه که توسط کلانشهرهای کشور انجام شده و معرفی شهروند جهادی و کتاب‌های تدوین شده در این حوزه برگزار می‌شود.

نگاهداری خاطرنشان کرد: ترویج روحیه جهادی بین مردم، ارائه الگوی مدیریت جهادی و تعیین شاخص‌های مرتبط با فرهنگ و همچنین معرفی مصادیق برتر در عرصه جهادی و علمی موضوعاتی است که پرداختن به آنها در دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی آغاز شده است.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیریت جهادی در 11 اسفندماه به همت دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی گفت: از میان 140 مقاله ارسال شده به این دبیرخانه برترین مقالات انتخاب و از آنها تقدیر می‌شود و جایزه ملی فرهنگ مدیریت جهادی به آثار برتر داده می شود.

نگاهداری با بیان اینکه  در نخستین گردهمایی علاوه بر معرفی مقالات برتر، پروژه‌های جهادی برتر و شهروند جهادی که خدمات درخوری برای شهر انجام داده معرفی خواهد شد،گفت: همچنین در این گردهمایی جایزه ملی مدیریت جهادی را هم ارائه خواهیم کرد.

رییس مرکز مطالعات شهرداری تهران بر برگزاری مستمر و سالانه این گردهمایی در آینده تاکید کرد و افزود: قطعا برای سال‌های آینده نیز به مقالات، پژوهش‌ها، کتاب‌ها، پروژه‌ها و شهروندان جهادی جایزه ملی فرهنگ مدیریت جهادی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسفند ، گردهمایی ، تبیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.