عبداللهی خبر داد:

کاشت صد هزار درخت در جنگل تلو

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاشت پنج میلیون درخت در تهران گفت:صد هزار درخت در جنگل تلو کاشته می شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم کاشت نمادین درخت در پارک جنگلی تلو که صبح امروز (چهارشنبه) در این منطقه برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح گسترده کمربند سبز تهران، اظهار کرد:شهرداری تهران در راستای تکمیل کمربند سبز شهر تهران اقدام به کاشت صد هزار درخت در این منطقه کرده است.
وی با بیان اینکه این منطقه در دامنه جنوبی البرز واقع شده است،افزود:این منطقه سال گذشته از سازمان جنگل ها گرفته شده است و مساحت این منطقه بیش از 70 هزار هکتار است.
عبداللهی تصریح کرد: در پارک جنگلی تلو درختان ارغوان ،بلوط و داغداغان که مقاوم و مناسب با شرایط آب و هوایی هستند کاشته می شود و همچنین یک مخزن بتنی یک میلیون متر مکعبی در این منطقه ساخته شده که درختان با آب خام این منبع آبیاری می شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: امسال از شرقی ترین تا غربی ترین دامنه جنوبی البرز کاشت پنج میلیون نهال در دستور کار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران قرار گرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت کاشت چمن در سطح شهر تهران، افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود آب در شهر تهران حدود دو سال است که کاشت چمن ممنوع شده و برای آبیاری درختان از آب خام استفاده می شود و همچنین به مناطق 22 گانه ساخت مخازن بتنی ابلاغ شده است.
 عبداللهی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدام به کاشت نهال در منازل شهروندان کرده است، گفت: شهروندانی که خواستار کاشت درخت در منازل خود را دارند می توانند با شماره 137 تماس گرفته و درخواست خود را در این خصوص به ثبت برسانند.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان افزود: شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام به کاشت 5 میلیون درخت در سطح و حاشیه های شهر تهران کرده است.
مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در ادامه این مراسم گفت : این سازمان امسال 61 باغ را به تملک خود در آورده و همچنین 52 بوستان را در سطح شهر افتتاح کرده است.
وی ادامه داد: امسال هزار هکتار جنگل کاری در سطح شهر تهران انجام شده و سرانه فضای سبز از 14و نیم به 15 و نیم متر افزایش پیدا کرده است.
مختاری در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران امسال کاشت درختان کهنسال با قدمت پانزده تا بیست ساله را در خیابان ولیعصر (عج) در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار