رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس؛

سرنوشت کشور را به مسائل هسته ای گره نمی زنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: بدون تردید ملت ایران اجازه نمی‌دهد سرسوزنی از منافع ملی در عرصه مهم هسته‌ای کاسته شده و حربه دشمنان ایران اسلامی در اعمال تحریم‌هایی که سال‌هاست به دنبال آن هستند ذره‌ای از عزم ملت ایران در تحقق دستاوردهای اقتصادی نمی‌کاهد.

سرنوشت کشور را به مسائل هسته ای گره نمی زنیم
به گزارش گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی، اظهار داشت: امروز مهم‌ترین دغدغه ملی در کشور جنگ تحمیلی اقتصادی است.

وی در ادامه به تحمیل هشت سال جنگ نابرابر از سوی ابرقدرت‌های جهانی به میهن اسلامی اشاره و افزود: ایران در مقطعی گرفتار جنگ سخت و نظامی بود که از سوی مستکبران بر کشور تحمیل شده که همه ظرفیت‌های کشور اعم از ملت و همه ارکان کشور را درگیر خود کرده بود.

بروجردی عزم ملت ایران را عامل اصلی در رویارویی اقتصادی با تحریم‌های اعمال شده، عنوان کرد و گفت: در جنگ اقتصادی که آمریکا و هم‌پیمانانشان با تمام توان دنبال به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران هستند، بدون تردید برنده اصلی در این میدان ملت مقاوم ایران اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی طراحی عرصه‌های متعدد نفوذ دشمن در کشور را گواهی بر عزم آنان در رویارویی همه جانبه با کشور دانست

وی تصریح کرد: طراحی گسترده جنگ اطلاعاتی و فرهنگی که در نوع خود از اهمیت بالایی برخوردار است، توسط دشمنان همواره با هوشیاری کامل ملت ایران و با تأسی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری محکوم به شکست بوده است.

بروجردی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ارتش، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به صراحت اشاره کردند که من با توافق بد مخالفم و با توافق خوب موافقم و این درست مواضعی است که آمریکایی‌ها در قبال ایران نشان می‌دهند با این تفاوت که آنان از دید خود و ما از دید خود که مبتی بر منافع ملی است این مواضع را دنبال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدون تردید ملت ایران اجازه نمی‌دهد سرسوزنی از منافع ملی در عرصه مهم هسته‌ای کاسته شده و حربه دشمنان ایران اسلامی در اعمال تحریم‌هایی که سال‌هاست به دنبال آن هستند ذره‌ای از عزم ملت ایران در تحقق دستاوردهای اقتصادی نمی‌کاهد.

وی با ابراز خرسندی از عزم ملت ایران در عبور از این بحران‌ها، اظهار داشت: هیچ‌گاه سرنوشت کشور و اقتصاد را به مسائل هسته‌ای گره نمی‌زنیم و اگر طرف مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات بر اساس توهم خود بخواهد خروجی کار را شکست مذاکرات بداند، در آن شرایط نیز ایران ‌پیروز میدان می‌شود، چرا‌که بدون تردید همه تعهدات انجام شده در موافقت‌نامه ژنو را کنار می‌گذاریم.

بروجردی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در رابطه با تعهدات هسته‌ای ژنو، افزود: همان‌گونه که مجلس چند روز پیش در یک مصوبه فوریتی با اکثریت آرا تصویب کرد که اگر طرف مذاکره‌کننده آمریکایی‌ها بخواهد در کنگره آمریکا مشخصاً تحریم‌های جدیدی را وضع کند و یا مذاکرات را به بن‌بست بکشاند دولت جمهوری اسلامی مکلف است از تمام تعهدات خود در موافقت‌نامه ژنو صرف‌نظر کند.

وی بیان کرد: حرکت اقتصادی ملت ایران براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است چرا‌که به کار بستن این نکته راهبردی نه فقط در شرایط ویژه و در عرصه مذاکرات هسته‌ای بلکه در تمام تعاملات اقتصادی خود باید حرکتی مبتنی بر توانمندی‌های ملی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش‌آفرینی ملت ایران در عرصه‌های مختلف 36 ساله آن، عنوان کرد: ملت ایران با حضور در عرصه‌های مختلف نه تنها نقش خود به نظام و انقلاب را به درستی ایفا کردند، بلکه با تقدیم شهدای بسیاری در جنگ تحمیلی مهم‌ترین نقش را در عرصه انقلاب بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی، خاطر‌نشان کرد: اصل 44 قانون اساسی و مصوبات مجلس بر مبنای حضور همه جانبه ملت ایران در حرکت رو به جلوی اقتصادی است.

بروجردی گفت: حرکت‎های قابل قبولی در شهرستان بروجرد در حال انجام است که از آن جمله می‎توان به احداث منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.