ابوحمزه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جلوگیری از فرارهای مالیاتی بستری برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

یک کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، احاطه دولت به اطلاعات اقتصادی از جمله بستر‌های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

"داریوش ابوحمزه "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در صورت عدم اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی در برخی حوزه‌ها آسیب‌های اساسی به اقتصاد وارد خواهد شد، اظهارداشت: برخی این آسیب‌ها به درآمد‌ها و برخی دیگر به هزینه‌های دولت بر می‌گردد.  
 
وی اضافه کرد: گسترش پایه‌های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، همچنین احاطه دولت به اطلاعات اقتصادی از جمله بستر‌هایی است که اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ممکن می‌کند.
 
کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابن خصوص مبادی واردات و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ادامه داد: کشور‌های طرف‌ حساب، همچنین کالاهای مورد معامله از آنجا که بستگی مستقیم با مباحث سیاسی کشور دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. دسته‌ای از کالا‌ها که به خوراک مردم گره می‌خورند مثل گندم و جو و دسته‌ای دیگر که به سلامت مردم ارتباط دارند مانند دارو‌ها نیز از حساسیت خاصی برخور دارند.  
 
ابوحمزه در پایان خاطرنشان کرد: یکی از شاه‌بیت‌های عملی شدن اقتصاد مقاومتی آن است که واردات از کشورهایی صورت پذیرد که کمترین احتمال مقابله با کشور را در معادلات سیاسی داشته باشد؛ اما متاسفانه این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار