سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

تداوم بارش ها در دامنه های زاگرس/تهران، ابری و بارانی و 10 درجه

سامانه بارشی فعال در شمال شرق و شرق کشور فعال خواهد بود، ضمن اینکه امروز درغرب، جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي وجنوبی زاگرس، نیز ابرناکی وبارش باران وبرف تداوم داشته و گستره بارش ها فردا دامنه هاي جنوبی البرز و سواحل دریاي خزر را نیز فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "دوشنبه 20 بهمن ماه 93" سامانه بارشی فعال در شمال شرق و شرق کشور فعال خواهد بود، ضمن اینکه امروز درغرب، جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي وجنوبی زاگرس، نیز ابرناکی وبارش باران وبرف تداوم داشته و گستره بارش ها فردا دامنه هاي جنوبی البرز و سواحل دریاي خزر را نیز فرا می گیرد و روز چهارشنبه نیز در جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي وجنوبی زاگرس، نواحی مرکزي، دامنه هاي جنوبی البرز، سواحل دریاي خزرو شمال شرق کشوربارشها ادامه خواهد داشت.  

براساس این گزارش، امروز بارش باران گاهی با رعد و برق در بعضی ساعات وزش باد شدید در شمال خوزستان و استان های لرستان، کهگیلویه وبویر احمد و چهار محال وبختیاری رخ می دهد از این رو برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم و ... ضروری است .

شایان ذکر است، امروز دماي هوا در سواحل دریاي خزر افزایش می یابد که دربرخی مناطق سواحل غربی خزر واستان اردبیل با وزش باد جنوبی نستأ شدید همراه خواهد بود و امروز دراستان هاي خوزستان، ایلام، خراسان رضوي، خراسان جنوبی امروز و فردا علاوه بر این استان ها در بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد شدید ودر برخی نقاط باد وگرد و خاك پیش بینی می شود.  

گفتنی است، در سه روز آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و شدت بارشها امروز درشمال خوزستان و لرستان، و فردا در شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه وبویر احمد و چهارمحال وبختیاري پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری در بعضی ساعات ابری اوایل شب بارش پراکندهو فردا، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران و نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران و شهر تهران امروز، ابری و بارانی پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 16 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 9 درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 11 درجه بالای صفر است.


نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

13

3

فارس

16

6

آذربایجان غربی

12

3

قزوین

22

11

اردبیل

16

8

قم

16

6

اصفهان

15

2

کردستان

14

2

البرز

16

7

کرمان

15

6

ایلام

14

4

کرمانشاه

16

8

بوشهر

21

16

کهکیلویه و بویراحمد

17

2-

تهران

16

9

گلستان

17

8

چهارمحال و بختیاری

10

3

گیلان

14

0

خراسان جنوبی

19

8

لرستان

20

6

خراسان رضوی

17

5

مازندران

16

7

خراسان شمالی

16

1

مرکزی

13

7

خوزستان

26

14

هرمزگان

25

16

زنجان

11

4

همدان

13

8

سمنان

16

4

یزد

23

8

سیستان و بلوچستان

22

11

 

 

 

          
          
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، برف ، رگبار ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار