نقشینه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

بارش باران و برف در 13 استان کشور/ هوای تهران تا پایان هفته ابری و بارانی است

کارشناس هواشناسی گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری در بعضی ساعات ابری اوایل شب بارش پراکنده و روز سه شنبه، نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران پیش بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "چهارشنبه 15 بهمن ماه 93" اعلام شد که سامانه بارشی فعالی بر روي دریاي مدیترانه مستقر است، که امواج ناشی ازآن به تناوب تا پایان هفته جاري کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد از این رو امروز در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب، نواحی مرکزي، بخش هایی از شرق، دامنه هاي جنوبی البرز، بتدریج شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: این موج فردا در شمال شرق و شرق کشور فعال خواهد بود، ضمن اینکه در این روز درغرب، جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي وجنوبی زاگرس، نیز ابرناکی وبارش باران وبرف تداوم داشته و گستره بارش ها روز سه شنبه دامنه هاي جنوبی البرز و سواحل دریاي خزر را نیز فرا می گیرد.

روز چهارشنبه نیز در جنوب غرب، دامنه هاي مرکزي وجنوبی زاگرس، نواحی مرکزي، دامنه هاي جنوبی البرز، سواحل دریاي خزرو شمال شرق کشور بارشها ادامه خواهد داشت.  

ایشان تصریح کرد: امروز بارش باران گاهی با رعد و برق در بعضی ساعات وزش باد شدید در ایلام، خوزستان و بارش باران گاهی با رعد و برق در بوشهر، غرب فارس و بارش باران گاهی با رعد و برق و بارش برف در لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز و قزوین و در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان پدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: فردا دماي هوا در سواحل دریاي خزر 5 تا 10 درجه افزایش می یابد که دربرخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد جنوبی نستأ شدید همراه خواهد بود و امروز دراستان هاي خوزستان، ایلام، خراسان رضوي، خراسان جنوبی روزهاي دوشنبه وسه شنبه علاوه بر این استان ها در بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد شدید ودر برخی نقاط باد وگرد و خاك پیش بینی می شود.  

وی گفت: همچنین در سه روز آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود و شدت بارشها امروز در شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاري شمال بوشهر، فردا در شمال خوزستان و لرستان، و روز سه شنبه در شمال خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاري پیش بینی می شود.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و بارش پراکنده و فردا، نیمه ابری در بعضی ساعات ابری اوایل شب بارش پراکنده و روز سه شنبه، نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران پیش بینی می شود. همچنین سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات تهران بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

13

3

فارس

18

4

آذربایجان غربی

12

3

قزوین

14

3

اردبیل

15

7

قم

15

6

اصفهان

15

4

کردستان

16

7

البرز

15

6

کرمان

17

1-

ایلام

16

5

کرمانشاه

19

7

بوشهر

21

15

کهکیلویه و بویراحمد

14

0

تهران

15

8

گلستان

15

4

چهارمحال و بختیاری

10

2

گیلان

11

4

خراسان جنوبی

20

6

لرستان

15

8

خراسان رضوی

16

5

مازندران

15

7

خراسان شمالی

15

0

مرکزی

14

9

خوزستان

24

15

هرمزگان

25

14

زنجان

12

3

همدان

13

8

سمنان

14

5

یزد

22

8

سیستان و بلوچستان

22

10

 

 

 

             
انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، وزش باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار