در نشست فیلم «مرگ ماهی» مطرح شد

روح‌الله حجازی: خدا دوستم داشت که با این گروه کار کردم/ طناز طباطبایی: نانوشته‌های «مرگ ماهی» را بازی کردیم

کارگردان فیلم «مرگ ماهی» گفت: من دیگر محمود کلاری را رها نمی‌کنم و می‌توانم بگویم که خدا دوستم داشت که با گروه درجه یک کار کردم. این داستان یک مسیر مشخص دارد و یک کاراکتر در‌ آن است که از یک قسمت به بعد حذف می‌شود ولی در ادامه فیلم مؤثر است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فیلم «مرگ ماهی» با حضور عوامل فیلم از جمله سید روح‌الله حجازی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، ریما رامین فر، بابک حمیدیان، طناز طباطبایی، علی مصفا، پانته‌آ بهرام،‌ و بهرنگ علوی، بازیگران فیلم و محمود کلاری مدیر فیلمبرداری برگزار شد. امیر پوریا منتقد سینما مجری این نشست بود.

وی با بیان یک مقدمه از روح‌الله حجازی دعوت کرد تا برای حضار سخنرانی کند.

حجازی با تشکر از عوامل فیلم و بازیگران گفت: امیدوارم از فیلم خوشتان آمده باشد؛ این اکران را به زنده یادان علی حاتمی،‌ رسول ملاقلی‌پور تقدیم می‌کنم که در مورد مادر فیلم ساختند.

وی افزود: در ادامه فیلم‌های قبلی، در این پروژه دوست داشتم تجربه جدید و دیگری داشته باشم از این جهت این داستان را خودم نوشتم و تهیه کردم، خوشحالم حوزه‌ اختیارات من بیشتر بود و تمام تلاشم این بود که با این گروه خوب یک طرح نو را داشته باشم.

حجازی همچنین اظهار داشت: در این فیلم سعی داشتم به مناسبات و ارتباطات آدم‌ها بیشتر بپردازم از همه‌ گروه برای همکاری در ساخت فیلم تشکر می‌کنم.

وی افزود: من دیگر محمود کلاری را رها نمی‌کنم و می‌توانم بگویم که خدا دوستم داشت که با گروه درجه یک کار کردم. این داستان یک مسیر مشخص دارد و یک کاراکتر در‌ آن است که از یک قسمت به بعد حذف می‌شود ولی در ادامه فیلم مؤثر است.

این کارگردان تأکید کرد: در حقیقت داستان وصیت، ارث و میراث برای من بهانه‌ای بود تا قصه‌ای را مطرح کنم و به مناسبات بین آدم‌ها بپردازم.

پس از صحبت‌های حجازی، محمود کلاری‌ مدیر فیلمبرداری بیان کرد: تجربه حدود سه دهه حضور در سینما چیزهایی را به آدم یاد‌ می‌دهد که یکی از آنها این است که می‌توان از طریق فیلم‌نامه و شخصیت سازنده آن به فیلم پی برد.

وی افزود: آقای حجازی قبل از نوشتن فیلم‌نامه در مورد آن با من صحبت کرده بود و همان زمان احساس کردم این فیلم می‌تواند دستاوردی برای من باشد.

کلاری‌ همچنین بیان کرد: روزهای آغازینی که وارد حرفه‌ فیلم‌برداری شدم با خودم فکر می‌کردم که چگونه دوربین ثابت می‌تواند تصاویر را در خود جای دهد، این فیلم برعکس کارهای قبلی من تصاویر ثابت داشت و اشتیاقی را در من زنده کرد که دوران عکاسی ام را  برایم تداعی کرد، دو نفر در کار من تأثیر داشتند که یکی از آنها آقای حجازی‌ بود که وقت کافی در اختیارم ‌می‌گذاشت و به طور کلی شخصیتی داشت که گروه بدون استرس و راحت به کار می‌پرداختند؛ نفر دوم کامیاب امین‌ عشایری طراح صحنه بود که با درک ظریف و عمیقی که از مفهوم کاربرد زیبایی شناسی داشت باعث شد من به کار ایشان وابستگی و علاقه پیدا کنم.

پانته‌آ بهرام، بازیگر این فیلم با ابراز خرسندی از موفقیت فیلم گفت: ما این فیلم را ندیده بودیم و من با دیدن این فیلم و موفقیتش اینقدر خوشحالم که نمی‌دانم چگونه درباره اش صحبت کنم.

بهرام افزود: وقتی در یک گروه همه چیز خوب است و همه‌ آدمهای اطرافت قابل اعتماد هستند و به تو اعتماد دارند خیالت راحت است و با کمی استعداد بازیگری هم می‌توانی به راحتی بازی کنی، من کار خاصی نکردم و موفقیت به خاطر گروه بود.

طناز طباطبایی دیگر بازیگر این فیلم بیان کرد: از دیدن فیلم خیلی خوشحالم، روز اولی که حجازی فیلمنامه را پیشنهاد کرد گفت که چیزهایی را باید اجرا کنیم که در فیلمنامه نوشته نشده است؛ من در آن زمان مفهوم این حرف را متوجه نمی‌شدم ولی درهنگام بازی همه متوجه شدیم که منظور ایشان چه بود،می‌توانم بگویم که همه درگیر این اتفاقات و حالات نانوشته بودند و این قصه را جذاب می‌کرد.

وی در خصوص سابقه بازیگری اش گفت:‌ من از حدود 6-7 سال پیش بازیگری را شروع کردم و نقش‌های قبلی من همه برون‌گرا بودند، تفاوت این نقش با نقشهای قبلی برایم جذاب بود.

طباطبایی همچنین اظهار داشت: از اعتمادی که همه به من داشتند و از اینکه با گروه بی‌ نظیری کار کردم خوشحالم و امیدوارم نتیجه‌اش در اکران عمومی فیلم دیده شود، آقای حجازی همین اخلاقیات که شامل دوست داشتن همدیگر و درک و همکاری است را در پشت صحنه به خوبی رعایت می‌کرد، جسارت و شهامت ایشان برای کار برای ما جذاب بود.

ریما رامین فر بازیگر نقش رعنا عنوان کرد: کار کردن با آقای مصفا و کلاری به من ثابت کرد که هیچ بزرگی بی دلیل بزرگ نمی‌شود.

وی به شوخی گفت:‌ اگر قرار باشد در یک کار جمعیت زیادی در یک مکان بسته بازی کنند از من دعوت می‌شود ولی اگر تعداد محدود باشد من بیرون می‌مانم.

وی پس از این شوخی بیان کرد: برای این نقش جدل زیادی با کارگردان داشتیم چون من در نقش آفرینی بازیگر بد قلقی هستم اما در نهایت با اعتماد به کارگردان و گروه به ایفای نقش پرداختم در حال حاضر هم احساس لذت بخشی دارم.

بهرنگ علوی بازیگر نقش رضا پس از سخنان رامین‌ فر گفت: همان طور که قبلاً گفتم امسال امیدی به کار کردن در سینما نداشتم چون فکر می‌کردم نقشی را که دوست دارم پیشنهاد نمی‌شود، سال گذشته 9 فیلم و امسال 4 فیلم به من پیشنهاد شد که اگر همه را قبول می‌کردم یک اتومبیل مازراتی می‌توانستم بخرم.

علوی پس از بیان این شوخی گفت: این نقش از نظر شخصیتی از من دور بود و از اینکه کارگردان به من اعتماد کرد خوشحالم.

حسام محمودی بازیگر این فیلم گفت:‌حضور من بین این همه بازیگر کار بلد چیزی شبیه معجزه بود، من از فجر سال گذشته در این فکر بودم که با آقای حجازی کار کنم و همین طور هم شد.

 وی به شوخی ادامه داد: اگر می‌دانستم چیز دیگری از خدا می‌خواستم، اما به دور از شوخی همه چیز خوب بود و تلاش همه بر این بود که در میان بازیگران دیگر حل بشویم و کاری که از ما خواسته شده انجام دهیم من خوشحالم که در این فیلم بازی کردم.

کامیاب امین عشایری طراح صحنه در خصوص طراحی صحنه گفت:‌ از کلاری ممنونم که به من خیلی لطف داشتند اگر کار من دیده شده دلیلش خواب‌های جادویی ایشان بوده است، از حجازی‌ هم متشکرم که من را برای این کار پذیرفت و از اینکه کنار این گروه بودم خوشحالم.

مقدسی صدابردار فیلم گفت: اولین چیزی که در نظر داشتیم این بود که هیچ اتمسفری برای فضا سازی وجود ندارد چون عمده کار در لوکیشن بسته خانه بود ولی با همکاری آقای حجازی در ایجاد لایه‌های مختلف برای پیشبرد کار اقدام کردیم.

حجازی در پایان در خصوص نقش مادر در این فیلم گفت: من یک فیلم ویدئویی داشته‌ام که خانم رابعه مدنی نقش اصلی را برعهده داشت که این فیلم در جشنواره فیلم‌های ویدئویی جایزه هم گرفت؛ بازی وی بسیار فوق‌العاده است و به بازیگران دیگر انرژی می‌دهد برای صحنه‌ غسل مادر در بین بازیگران حتی سدر و کافور هم آورده بودند.

بازیگران خردسال این فیلم پس از صحبت‌های عوامل بر روی صحنه آمدند و با حضار صحبت کردند.

گفتنی است؛ در این  نشست لیلا حاتمی، حمید فرخ نژاد و امیر جعفری،‌ نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.