در نشست «احتمال باران اسیدی» مطرح شد

«احتمال باران اسیدی» نفس سینما را تازه کرد/ موسیقی «احتمال باران اسیدی»دور دنیا را در چهار ماه طی کرد

بهتاش صناعی ها گفت: چهار ماه برای ساخت موسیقی «احتمال باران اسیدی‌» کار کردیم و ریتم کند این فیلم حال مخاطب را خوب می‌کند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست پرسش و پاسخ فیلم «احتمال باران اسیدی» در حالی برگزار شد که هفت تن از عوامل این فیلم در آن حضور داشتند.

بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» گفت: من و مریم مقدم تصمیم داشتیم در خصوص موضوع تنهایی فیلمی بسازیم و مشغول کار بر روی یک فیلمنامه دیگر بودیم که دیدار یک دوست و شنیدن خاطره‌ای از زبان او سبب شد تصمیم بگیریم روی قصه ساده و روان فیلم «احتمال باران اسیدی» کار کنیم.

وی در ادامه افزود: موافق وجود شعار در فیلم‌های سینمایی نیستم و زمانی که به ما گفتند که فیلمتان حتما باید یک شعار داشته باشد یکی از دیالوگ‌هایی را که سرشار از مفهوم بود و پوریا به منوچهر گفته بود را انتخاب کردیم.

این کارگردان اظهار داشت:‌ فیلم «احتمال باران اسیدی» به معنای واقعی در فضای مینی‌مال رخ داده است، زمانی که فیلمنامه را به اتمام رساندیم می‌دانستیم که فیلممان یک فیلم مینی‌مال است است و موسیقی آن نیز باید در این فضا ساخته شود به همین دلیل طی مشورت‌هایی که با مریم مقدم داشتم تصمیم گرفتیم از  یک موسیقی دان ایرانی که ساکن اروپا است و در نواختن سازهای زیادی مهارت دارد استفاده کنیم؛ او به ما گفت که ساختار فیلم «احتمال باران اسیدی» نیاز به سازهای پیانو و قیچک دارد به همین دلیل فایل موسیقی پیانو این فیلم را برای یک نوازنده قیچک ایرانی ساکن کانادا فرستادیم و موسیقی این فیلم به طور مرتب بین کشورهای مختلف در تردد بود و ساختن موسیقی این فیلم چهار ماه به طول انجامید.


وی ادامه داد:‌ من به دنبال این بودم که هر شخصیت برای خودش معرف یک ساز باشد و موسیقی جناحی  در فیلم نداشته باشد، به نظرم موسیقی کنونی فیلم درست‌ترین شکل موسیقی است که به خوبی می تواند پیام فیلم را به مخاطب انتقال دهد.

صناعی ها خاطر نشان کرد:‌ کارگردان‌های زیادی را دوست دارم اما فیلم «احتمال باران اسیدی» در نوع خود منحصر به فرد است و تقلید از هیچ کاری به شمار نمی‌آید، یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های ساخت این فیلم انتخاب نقش منوچهر بود که وقت زیادی هم برای این موضوع گذاشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم یک بازیگر چهره نمی‌تواند به نیاز ما پاسخ دهد.

وی ادامه داد: شمس لنگرودی با استعداد ذاتی خویش و پیشنه موفقی که در ادبیات دارد بهترین گزینه برای این نقش بود و بسیار خوشحالم که با وی همکاری داشتم.

بهتاش صناعی ها در پایان عنوان کرد:‌ همه ما می‌دانیم که سینمای ما نیاز به نفس‌های تازه دارد، فیلم «احتمال باران اسیدی» با ریتم متفاوت و فضای خاصش تا حدودی این نیاز را فراهم کرده است امیدوارم مخاطبان با دیدن این فیلم احساس خوبی پیدا کنند.

مریم مقدم بازیگر فیلم «احتمال باران اسیدی» خطاب به منتقدان و خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که با افرادی چون بهتاش صناعی ها، پوریا رحیمی سام و شمس لنگرودی همکاری داشتم، در این فیلم فضای دوستانه‌ای وجود داشت و تمام اعضای گروه به طور کامل انرژی خود را برای هرچه بهتر شدن کار به کار بردند؛ امیدوارم که مخاطبان از آن خوششان بیاید.

شمس لنگرودی دیگر بازیگر این فیلم اظهار داشت: آمدن من به عرصه بازیگری در 22 سالگی با یک فیلم کوتاه که اکنون در دانشکده حقوق دانشگاه تهران است اتفاق افتاد، در سالهای 50 تا 56 نیز عضو کانون فیلم ایران بودم و در کلاسهای بازیگری مصطفی اسکویی شرکت می‌کردم، پس از پیروزی انقلاب تصمیم گرفتم وارد حوزه ادبیات شوم و فیلم «احتمال باران اسیدی» بعد از فلامینگوها تجربه جدید و متفاوتی را برای من رقم زد.

وی در ادامه افزود: فیلم «احتمال باران اسیدی» حال مرا خوب کرد، مدت زمان زیادی بود که دچار خستگی جسمی و در تنهایی خود غرق شده بودم، تنهایی منوچهر سبب رهایی من از تنهایی‌های خودم شد همیشه دوست داشتم باری را از دوش افراد بردارم و آنها را خوشحال کنم امروز که استقبال خوب مخاطبان را از فیلم  می‌بینم خوشحال می شوم.

این شاعر در پایان خاطر نشان کرد:‌ من به سینما آمده‌ام تا در آن ماندگار شوم و از این به بعد دوست دارم همچون موفقیت در عرصه ادبیات در سینما نیز حرفهایی برای گفتن داشته باشم.

محمد رضا جهان پناه فیلمبردار این پروژه گفت:‌ برای من  فیلم «احتمال باران اسیدی» مثل شازده کوچولو و مریم مقدم خود شازده کوچولو، و شمس لنگرودی خلبان و پوریا رحیمی سام روباه است؛ اقدامات ایرج رامین فر به عنوان طراح لباس و صحنه کمک زیادی به بهتر شدن تصویر‌برداری کرد و از همکاری با بهتاش صناعی ها خوشحال و خرسند هستم.

ایرج رامین فر طراح لباس و صحنه فیلم اظهار داشت: طراحی لباس و صحنه این فیلم بسیار طبیعی و در فضای مینی‌مال بود، کنترل رنگها و خالی بودن فضا کمک زیادی به انتقال حس فیلم به مخاطب کرد من از نظر تمام عوامل برای انتخاب صحنه‌ها استفاده می‌کردم و به نظرم به آنچه که می‌خواستم رسیدم.

سمیرا برادری تهیه کننده این فیلم خاطر نشان کرد:‌ تمام هزینه‌های فیلم «احتمال باران اسیدی» از بخش خصوصی تأمین شده و از تمام سرمایه‌گذاران تشکر می‌کنم، فضای این فیلم را دوست داشتم و با اطمینان بیشتری نسبت به پدرم وارد همکاری با بهتاش صناعی ها شدم و از نتیجه کار راضی هستم.

پوریا رحیمی سام بازیگر فیلم گفت: ریتم تازه‌ای را در این فیلم دیدم و از بهتاش صناعی ها که به بازیگران جوان و شهرستانی اعتماد می‌کند تشکر می‌کنم، بیشتر استعدادهای بازیگری در شهرستانها هستند که به دلیل کمبود امکانات این استعدادها شکوفا نمی‌شود. بهتاش برای ساختن این فیلم با عوامل زیادی جنگید و به دلیل کسب این نتیجه خوب به وی تبریک می‌گویم.

وی در پایان عنوان کرد:‌ زمانی که استقبال خوب مخاطبان از فیلم «احتمال باران اسیدی» را دیدم جز خدا هیچ چیز به ذهنم نیامد زیرا با بودجه کم و شرایط خاصی که این فیلم ساخته شد هیچ کس فکر نمی‌کرد که به چنین مراحلی برسد، از تمام عوامل تشکر می کنم و امیدوارم فیلم «احتمال باران اسیدی» اکران خوب و موفقی داشته باشد.

گفتنی است، بهتاش صناعی ها سه بازیگر نقش اول فیلمش را نقش ‌های منحصر به فرد سینما دانست و این نشست نسبت به نشستهای قبلی جشنواره با آرامش بیشتری برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار