وزیر بهداشت:

وزارت بهداشت هیچ تعصبی در تصدی‌گری اورژانس ندارد

دکتر هاشمی گفت: ادغام اورژانس و هلال احمر نیاز به متولی دارد، وزارت بهداشت اعلام آ‌مادگی کرد که اگر تضمین‌های لازم داده شود، خرید خدمت کنیم و به تصدی گری اورژانس هیچ تعصبی نداریم.

 دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: کارهای موازی نیاز به یک متولی دارد، وزارت بهداشت آمادگی خرید خدمت بخش اورژانس را داشته و در تصدی گری این حوزه هیچ تعصبی وجود ندارد. ممکن است بخش خصوصی بتواند برای آمبولانس هوایی، اورژانس بین جاده‌ای و داخل شهرها سرمایه گذاری کند و در آن صورت وزارت بهداشت، آمادگی دارد همین امکاناتی که در دست دارد را واگذار کند و از بخش خصوصی  خرید خدمت کند.

دکتر هاشمی ادامه داد: آنچه برای ما اهمیت  دارد این است که به موقع و با آخرین تجهیزات مدرن اورژانس در زمان حادثه حضور  پیدا کند. حال اگر بخش خصوصی یا دستگاه‌های دیگری مثل پلیس، هلال احمر و یا شهرداری‌ها حضور به موقع پیدا کنند، وزارت بهداشت استقبال می‌کند و به هیچ وجه علاقمند به متورم شدن وزارت بهداشت نیستیم.

وی گفت: البته باید فرهنگ آن ایجاد شود، وقتی وزارت بهداشت اعلام می کند بیش از 7500نیرو نیاز داریم و از طرفی همکاران ما در اورژانس‌ها 500ساعت در ماه مشغول به کارند، این بدان معنا است که سیستم توانمند نیست و نیاز به کمک گرفتن است.
وظیفه اصلی وزارت بهداشت سیاست گذاری و نظارت است، بنابراین هرچه از تصدی گری بیشتر فاصله بگیریم کار اصلی‌مان را بهتر انجام خواهیم داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار