وضعیت اورژانس جهانی به خاطر بروز ابولا

سازمان جهانی علی‌رغم کنترل‌های صورت گرفته وضعیت را Global Emergency (اورژانس جهانی) اعلام کرده است.

دکتر‌مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بیماری ابولا  در حال حاضر در دنیا در حال کنترل است ولی این امیدی بیش نبوده و هر لحظه ممکن است این بیماری از آفریقا به سایر کشورها انتقال یابد. لذا سازمان جهانی علی‌رغم کنترل‌های صورت گرفته وضعیت را Global Emergency(اورژانس جهانی) اعلام کرده است.

وی ادامه داد: این بیماری تاکنون وارد ایران نشده است ولی برای پیشگیری از ورود این بیماری به کشور توصیه می گردد پزشکان، پرستاران و پرسنل پزشکی به حالت آماده باش قرار گیرند.

دکتر مردانی، در ارتباط با اقدامات صورت گرفته اضافه کرد: کمیته کشوری مبارزه با ابولا از چند ماه قبل در ایران و زیر نظر معاون وزیر تشکیل شده که صاحبان فن، متخصصین رشته‌های مختلف امور آزمایشگاه، متخصصین عفونی واطفال از اعضای این کمیته به شمار می روند.

از جمله کارهای پیشنهادی این کمیته بررسی کنفرانس‌های آموزشی در دانشگاههای‌ علوم پزشکی سراسر کشور است که هدف آن آمادگی نحوه برخورد با ابولا پیش از ورود آن به کشور است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این بیماری 90 درصد منجر به مرگ شده و در موارد خفیف‌تر میزان مرگ و میر‌ کمتر است. آمار نشان می‌دهد که 71درصد بیماران در آفریقای مرکزی دچار مرگ شده است.

گفتنی است: اقتصاد کشورها بر اثر بروز ابولا به شدت تحت‌الشعاع قرار گرفته است. کلیه کشورهایی که از کشورهای درگیر ابولا واردات داشتند ارتباط را قطع کردند و همچنین هیچ مسافر توریستی راغب سفر به این کشورها نیست، لذا در آمد کشورهای درگیر ابولا به صفر رسیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.